Brugen af Runonce i XP
Fra : PØLLE

Dato : 07-04-04 20:40

Hej NG'er

Jeg har brug for at fjerne et program næste gang XP startes.
For at fjerne et programmets exe-fil bruger jeg følgende kommando:

> command.com /c del filen.exe < og det virker stadig på 98 og baglæns.

Ovenstående kommando dur ikke i XP.

Det kunne måske se ud som om, at jeg er ved at lave en virus, derfor vil jeg
her, i modsætning til den min opsætning i nyhedsgrupper,
opgive min rigtige email-adresse, hvilket er jessie-peter@SLET-DETTEmail.dk.
Send blot en mail først, så skal jeg nok svare retur, dog senest d. 13., da
jeg skal på sygehuset i en uges tid.

Mvh
PØLLE

Fra : Harald

Dato : 12-04-04 16:57

"PØLLE" <NoName@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jessie-peter@SLET-DETTEmail.dk.
> Send blot en mail først, så skal jeg nok svare retur, dog senest d. 13.,

Hvis du vil lukke et kørende program så send en WM_CLOSE til programmet.
Hvis du vil slette en fil så brug Erase funktionen.

Mvh
HK

Fra : PØLLE

Dato : 12-04-04 20:58

Hej Harald

> Hvis du vil slette en fil så brug Erase funktionen.

"Erase funktionen", hvordan skrives den da "command.com /c del filen.exe"
ikke virker i XP.

PØLLE

Fra : Harald

Dato : 12-04-04 22:27

> Hej Harald

> "Erase funktionen", hvordan skrives den da "command.com /c del filen.exe"
> ikke virker i XP.

Fra delphi help:

Delphi syntax:
procedure Erase(var F);

Description
In Delphi code, Erase deletes the external file associated with F. F is a
file variable of any file type.
Always close a file before erasing it.

Eller brug evt. funktionen DeleteFile
function DeleteFile(const FileName: string): Boolean;

/HK

Fra : PØLLE

Dato : 12-04-04 23:06

Hej Harald

Tak for dit hurtige svar.

> Description
> In Delphi code, Erase deletes the external file associated with F. F is a
> file variable of any file type.
> Always close a file before erasing it.

Jeg har måske ikke forklaret det, men grunden til jeg ønsker at bruge
RunOnce er, at det jeg ønsker at slette er en EXE-fil, som er brugt til at
afinstallere et program.
Når nu programmet er afinstalleret, er EXE-filen jo tilbage og det er den
jeg skal have fjernet. EXE-filen kan jo ikke fjerne sig selv.

PØLLE

Fra : Ingolf

Dato : 11-05-04 23:11

"PØLLE" <NoName@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Når nu programmet er afinstalleret, er EXE-filen jo tilbage og det er den
> jeg skal have fjernet. EXE-filen kan jo ikke fjerne sig selv.

Det har du ret i, men en .BAT fil kan. Du kunne jo skabe en BAT fil
on-the-fly, når et program skal afinstalleres:
----bat----
REM Slet EXE filen..
del c:\filen.exe
REM Slet denne BAT fil..
del %0
----bat----

Så kan du sætte den i runonce. Jeg er sikker på at dit trick; "command.com
/c del filen.exe" ikke vil virke med WinNT baserede systeme, da command.com
er udeladt. Evt. kan du detektere om det er et Win9X eller WinNT system,
inden du afgør hvilken metode der skal benyttes for at afinstallere dit
program.

Her er en Delphi funktion til at detektere win system:

--
Function IsNtSystem : boolean;

var
osv : TOSVersionInfo;
resu : integer;
begin
osv.dwOSVersionInfoSize := sizeof(osv);
GetVersionEx(osv);
if osv.dwPlatformId = VER_PLATFORM_WIN32_NT then Result:=true else
result:=false;
end;

Fra : PØLLE

Dato : 12-05-04 08:54

Hej Ingolf

Jeg kan ikke få din ide....

[...]

.... til at virke

Jeg har gjort følgende

1. Oprettet Runonce
2. I Runonce har jeg laver en 'strengværdi' med navnet "Slet"
3. "Værdidata" er sat til "del C:\filen.exe".

"Slet" bliver godt nok slettet fra Runonce, men filen bliver ikke slettet
(filen.exe er ikke aktiv).

Gode ideer efterlyser

PØLLE

Fra : Ingolf

Dato : 12-05-04 15:28

> [...]
>
> 1. Oprettet Runonce
> 2. I Runonce har jeg laver en 'strengværdi' med navnet "Slet"
> 3. "Værdidata" er sat til "del C:\filen.exe".

Her skal du sætte værdidata til batfilen.. som jo skal køres.

Fra : PØLLE

Dato : 12-05-04 22:43

Hej Ingolf

> 1. Oprettet Runonce
> 2. I Runonce har jeg laver en 'strengværdi' med navnet "Slet"
> 3. "Værdidata" er sat til "del C:\filen.exe".

"Her skal du sætte værdidata til batfilen.. som jo skal køres." !!!
Jeg kan ikke følge dig, da "Værdidata" sat til "del C:\filen.exe" i 3. ???

Hvis jeg kan få dig til at skrive nøjagtig, hvordan du nemer det, vil det
hjælpe mig.

PØLLE

Fra : Ingolf

Dato : 13-05-04 01:13

> [...]
>
> "Her skal du sætte værdidata til batfilen.. som jo skal køres." !!!
> Jeg kan ikke følge dig, da "Værdidata" sat til "del C:\filen.exe" i 3. ???

Du skal sætteværdidata til den BAT fil du laver. Jeg mener ikke du kan køre
en kommando som du gør der. Så resultater bliver:

1. Oprettet Runonce
2. I Runonce har jeg laver en 'strengværdi' med navnet "Slet"
3. "Værdidata" skal sættes til "C:\MINBAT.BAT".

Så skulle det funke.