Kopiering af mix-mode CD
Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-04-04 19:37

Hejsa,
Hvordan kopierer man nemt en cd i mix-mode under linux ?
Jeg har kigget paa en masse programmer til cd-braending under
freshmeat unden at finde et godt program.

For at vaere mere praecis, saa vil jeg gerne kopiere nogle VCD'er samt
lave nogle VCD'er udfra mpeg-filer. Begge dele er meget nemt i
windows-programmet Nero, men hvorfor under linux ?

Jeg har proevet med dd, men det gik ikke godt for en VCD.

/Martin

Fra : Anders

Dato : 07-04-04 21:11

Martin Moller Pedersen wrote:

> [...]
> windows-programmet Nero, men hvorfor under linux ?
>
> Jeg har proevet med dd, men det gik ikke godt for en VCD.

Hej,

K3b, kan kopiere mpg filer til vcd, når du har hentet de plugins dertil.

m.v.h.

Steen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-04-04 00:08

Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk> writes:

> Hvordan kopierer man nemt en cd i mix-mode under linux ?
> Jeg har kigget paa en masse programmer til cd-braending under
> freshmeat unden at finde et godt program.

cdrdao kopierer cd'er råt og får derfor de forskellige spor med som de
så ud på den oprindelige CD.

> For at vaere mere praecis, saa vil jeg gerne kopiere nogle VCD'er samt
> lave nogle VCD'er udfra mpeg-filer. Begge dele er meget nemt i
> windows-programmet Nero, men hvorfor under linux ?

Som Anders foreslår, er k3b et godt bud. Det kan kopiere cd'er (ved
brug af ovennævnte cdrdao) samt lave VCD udfra mpeg-filer.

/Rasmus

Computers are like airconditioners:
They stop working properly if you open windows.