heste-marked
Fra : Camilla Carcary

Dato : 07-04-04 15:23

Har planer om å dra på heste-marked i Danmark for første gang denne våren.

Er det bra hester som selges på disse markedene, og er det lett å bli lurt?

Jeg har ingen erfaring med denne måten å kjøpe hest på.

Camilla
--
http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=1084

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 07-04-04 17:09

Camilla Carcary wrote:
> Har planer om å dra på heste-marked i Danmark for første gang denne våren.

Sådan noget som f.eks. Hjallerup marked?

> Er det bra hester som selges på disse markedene,

Næppe. Ihvertfald ikke på alle markeder.

> og er det lett å bli lurt?

Det vil jeg tro.

> Jeg har ingen erfaring med denne måten å kjøpe hest på.

Det har jeg heller ikke. Men fordomme, derimod :)

-dennis

Fra : Mette

Dato : 07-04-04 17:38

Jeg har heller ingen erfaring med at købe heste der, men da jeg var barn,
var nogle af mine forældres venner at finde blandt de krejlere, der handlede
heste sådanne steder. Vi havde ofte deres køb stående opstaldet hos os,
indtil de blev solgt videre.

Ud fra de erfaringer og det kendskab, jeg har til dem - ja, det er meget
nemt at blive luret.

Ikke hvis man var deres venner, men det er så en helt anden sag. Jeg ville
aldrig købe en hest af de mennesker, uden først at have sikret mig, at de
kunne huske mig fra dengang.

Mvh,
Mette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-04 10:15

"Mette" <no.spam@privat.dk> wrote in message
> [...]
> indtil de blev solgt videre.
>
> Ud fra de erfaringer og det kendskab, jeg har til dem - ja, det er meget

Hvis man mener folk som Låsby-Svendsen er pålidelige mennesker så det vel
sikkert nok

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Camilla Carcary

Dato : 07-04-04 18:22

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i melding

> Sådan noget som f.eks. Hjallerup marked?

> Næppe. Ihvertfald ikke på alle markeder.

> Det vil jeg tro.

> Det har jeg heller ikke. Men fordomme, derimod :)

Blir sikkert artig å titte, de selger vel hesteutstyr på slike markeder også
vil jeg tro?

Camilla

Fra : kenneth sørensen

Dato : 07-04-04 21:05

hejsa

ja jeg er så en af dem der faktisk har handlet på hjallerup marked, og kan
fortælle at de gode heste handles den første dag der er åbent, dengang jeg
handlede var det torsdag.
hvis du skal handle der skal du sætte dig en pris som du max vil give for en
hest du har udset dig, og fortæl om de eventuelle fejl som du kan se på den.
hvis du ikke kan blive enig med ham om prisen skal du kunne gå og så tænke
at det bare var ærgeligt.
jeg købte en 1 års som ikke så alt for pæn ud var lidt tynd men havde fuld
stamtavle og var ellers ok men overhovedet ikke håndet. jeg fik den næsten
til halv pris. jeg solgt hende som 3 års hvor hun var let tilredet og hun er
i dag omkring 6 og til salg for en stor sum penge så man kan altså være
heldig.
jeg tror at du skal vide hvad du går efter og kunne se eventuelle fejl og
mangler ved hesten og selvfølgelig være villig til at løbe en risiko.
held og lykke det kan jo være at vi ses
hilsen dorthe

Fra : Louise

Dato : 09-04-04 13:02

Mjah, du skal i hvert fald se dig godt for og bruge din sunde fornuft.
Du kan sagtens finde en rigtig god hest/pony til rimelige penge, men
du kan også sagtens blive snydt.

De bedste handler tror jeg man gør med helt unge heste, der ikke er
tilredet. De har sjældent skader, men det er ingen garanti!

Iøvrigt er der rigtigt mange norske og tyske opkøbere på markederne og
de heste, der er noget værd, er faktisk også relativt dyre, og jeg vil
mene det langt bedre kan betale sig for dig at købe privat i Danmark.

Prøv at gå ind på www.heste-nettet.dk eller www.hesteinfo.dk eller
www.horse.dk og se om der er noget interessant der. Desuden kan du
finde mange private og billige heste i den blå avis på www.dba.dk.
Hvis du er interesseret hjælper jeg dig gerne med at lede.

Fra : Zirfelt

Dato : 09-04-04 19:00

Jeg købte selv en shetlænder på 1 år sidste sommer, som er super dejlig. Men
har også siden hørt at nogle hestehandlere kan finde på at nægte hesten vand
i et par dage, det gør den så "dejlig rolig" (PIS) Så husk at byde den
lidt vand inden du køber.

--
En glad hilsen fra

Irene