TCP Port Probe
Fra : Martin Poulsen

Dato : 27-04-01 23:12

Hej,

BlackICE gav denne "attack"-message:
IP: XXX.XXX.XXX.XXX
NetBIOS: __MSBROWSE__
Node: IO
Group: NET
MAC: 0010A4EA741A
DNS: XXX.ds1-rd.adsl.cybercity.dk

Er der forsøgt på "noget"? Jeg er ikke den store sikkerhedsekspert, men
BlackICE giver følgende advICE, hvilket ikke lyder betryggende:
<http://advice.networkice.com/advice/Intrusions/2003102/?port=28468&reason=Firew
alled>

IP og DNS er erstattet med et ukendt antal X'er af undertegnede.

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk

Fra : Alex Holst

Dato : 28-04-01 00:19

Martin Poulsen <martinp@nospam.dk> wrote:
>Er der forsøgt på "noget"? Jeg er ikke den store sikkerhedsekspert, men
>BlackICE giver følgende advICE, hvilket ikke lyder betryggende:
> [...]

"Somebody has tried to access your machine and failed."

Fra : Martin Poulsen

Dato : 28-04-01 08:24

"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote:

><http://advice.networkice.com/advice/Intrusions/2003102/?port=28468&reason=Fire
>
> "Somebody has tried to access your machine and failed."

Hvilket kan oversættes til, at det kan politiandmeldes? Det var en gut
det kontakte mig på ICQ og han påstod at det var ICQ (eller noget
der hed Jabber), der gjorde det. Kan det passe? Det er første gang
jeg oplever det så.

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 28-04-01 09:06

Den Sat, 28 Apr 2001 09:24:01 +0200 skrev Martin Poulsen:

>Hvilket kan oversættes til, at det kan politiandmeldes?

Prøv at sammenligne med den virkelige verden:

"En eller anden ringede på din hoveddør, men der blev ikke lukket op"
- Ville du melde det til politiet?

Hvis du ville, så prøv at overveje flg: Den mistænkte bar på en stor
pakke, og da er senere set gå fra hus til hus. Han bar rød jakke,
og kørte i en mørkegul bil med teksten "PostDanmark".

>Det var en gut
>det kontakte mig på ICQ og han påstod at det var ICQ (eller noget
>der hed Jabber), der gjorde det. Kan det passe? Det er første gang
>jeg oplever det så.

Det ser umiddelbart ud til at være en windows-maskine. Hvis windows-
maskiner ikke kan finde et ip-nummer i DNS, så laver de den slags
numre. Det er p*sse irriterende, men vi slipper ikke for det før
der ikke er flere windows-maskiner tilbage på nettet.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png