Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
dankort
Fra : Kjaer

Dato : 27-04-01 23:34

hej
Er det sikkert at betale med visa/dankort via internet? Finder der misbrug
sted?
villy

Fra : Finn

Dato : 28-04-01 07:13

"Kjaer" <villykn@greennet.gl> skrev i en meddelelse
> hej
> Er det sikkert at betale med visa/dankort via internet? Finder der misbrug
> sted?
> villy

Hej Villy

Jeg har handlet en del i England og brugt Visa/dankort og har ikke haft
nogle problemer.

Du skal bare holde øje med kontoen og hvis der er en post du ikke kender
til, skal du henvende dig
i banken og gøre opmærksom på at det ikke er dig der har købt noget. Så
udfylder du en
erklæring af en eller anden art og du får dine penge igen.

Mvh. Finn

Fra : Dennis Jensen

Dato : 28-04-01 22:33

Det kan den godt!!!
Koden er sammensat ud fra 1.Navn 2.cpr 3.kontonummer
Jeg er dog ikke klar over hvordan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-04-01 13:10

Dennis Jensen wrote:

> Det kan den godt!!!

Hvad for en? (Kig lige på http://usenet.dk/netikette/quote.html - så bliver
det lidt nemmere at følge dit svar).

> Koden er sammensat ud fra 1.Navn 2.cpr 3.kontonummer

PIN-koden? Njet! Den er tilfældigt valgt, og opbevares kun af PBS. Hvis du har
mistanke om, at andre har fået kenskab til koden, kan du få en ny (uden at
kortet ændres).

M.v.h.

Jonathan

Fra : Mark Beaumont

Dato : 30-04-01 01:51

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev

> Hvis du har mistanke om, at andre har fået kenskab til
> koden, kan du få en ny (uden at kortet ændres).

Jeg har ellers modsat erfaring. Jeg havde glemt pinkoden
til mit Dankort, og jeg kunne ikke få en ny kode. Jeg skulle
have et nyt Dankort, så jeg kunne få en ny pinkode.

Vh Mark

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-05-01 14:12

Mark Beaumont wrote:

> Jeg har ellers modsat erfaring. Jeg havde glemt pinkoden
> til mit Dankort, og jeg kunne ikke få en ny kode. Jeg skulle
> have et nyt Dankort, så jeg kunne få en ny pinkode.

Underligt - hvis du bare havde glemt den, behøvede de vel ikke engang
lave en ny...

M.v.h.

Jonathan

Fra : John Joe

Dato : 01-05-01 21:43

"Kjaer" <villykn@greennet.gl> wrote in message
> hej
> Er det sikkert at betale med visa/dankort via internet? Finder der misbrug
> sted?
> villy

Det er stort set ligeså sikkert som at bruge det ude i den "rigtige" verden.

Men der er jo den samme sikkerhed, som uden for Internettet, at hvis nogen
misbruger kortet, så siger du det bare til banken, hvis du kan se at der er
nogen der har misbrugt kortet.

Hvis man har et kreditkort i forvejen og "tør" at bruge det, ser jeg ingen
grund til at frygte at bruge det på Internettet.