Godt E-mail program efterlyses.
Fra : Stig Johansen

Dato : 07-04-04 05:21

Hej Alle.

Jeg har en kammerat, der er automekaniker, som jeg en gang imellem hjælper
med hans PC.
Tiden er nu moden til vi skal have aflivet Outlook Express, og fundet et nyt
program til ham.

Jeg er derfor på jagt efter *meget* simpelt, men samtidig brugbart, e-mail
program til ham.

Krav:
Skal(desværre) køre under Win2K (PC'en benyttes bla. til computerudlæsning,
så det kan ikke ændres)

Behov(brugermæssigt):
* Så simpelt/let som muligt af bruge for en PC-ukyndig, helst kun med '2
knapper' - læs og skriv.

Behov(sikkerhedsmæssigt):
* Automatisk fjernelse af vedhæftede filer - eller som minimum, ingen
mulighed for at aktivere noget som helst inde fra mailprogrammet.
* Helst ingen html i 'fremviseren'.
..... Flere ideer modtages gerne.

Behov(funktionelt):
* Helst forberedt for eDag2 (PC'en skal også bruges til moms/told osv.)

Jeg vil blive meget glad for at høre jeres erfaringer med e-mail programmer
til 'moster Oda'.

Stig Johansen

Fra : John Hinge

Dato : 07-04-04 05:44

On 07 apr 2004 Stig Johansen was heard to say:

> Jeg er derfor på jagt efter *meget* simpelt, men samtidig
> brugbart, e-mail program til ham.

Mozilla Thunderbird er ikke et dårligt valg efter min mening.
Det er gratis, kan det meste, men bruger ikke explorer til
at 'tegne' mails med, så grisset indhold laver uorden på maskinen.
Men ellers er der sikkert nogle gode forslag i gruppen
dk.edb.internet.software.mail+news som nok er det bedste sted
for den diskussion..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 07-04-04 08:51

John Hinge wrote:

> Mozilla Thunderbird er ikke et dårligt valg efter min mening.

Enig. Jeg kører selv med Thunderbird og det virker glimrende, også som
newsreader. Du kan hente en af de nyeste versioner her:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/nightly/2004-04-06-00-trunk/ThunderbirdSetup.exe

Bemærk at Thunderbird er i konstant udvikling (nogle vil kalde det
beta), men jeg har aldrig oplevet problemer med det.

MVH
Allan

Fra : Martin Kofoed

Dato : 07-04-04 09:23

On Wednesday 07 April 2004 06:21, Stig Johansen wrote:

> Tiden er nu moden til vi skal have aflivet Outlook Express, og fundet et
> nyt program til ham.

Mozilla Thunderbird. Og når du alligevel er inde på http://mozilla.org
kan du passende opgradere Internet Explorer til Mozilla Firefox. En
fremragende browser.

--
Martin Kofoed

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-04-04 04:42

Martin Kofoed wrote:

> Mozilla Thunderbird. Og når du alligevel er inde på http://mozilla.org
> kan du passende opgradere Internet Explorer til Mozilla Firefox. En
> fremragende browser.

Tak for tippet, også til John og Allan.
Desværre kan jeg ikke opgradere hans IE, da han kører noget 'autotaksering'.
(Noget 'ActiveX' skades rapportering til forsikringsselskaberne)

Stig Johansen

Fra : Alex Holst

Dato : 08-04-04 15:20

Stig Johansen wrote:

> Tak for tippet, også til John og Allan.
> Desværre kan jeg ikke opgradere hans IE, da han kører noget 'autotaksering'.
> (Noget 'ActiveX' skades rapportering til forsikringsselskaberne)

Han kan maaske noejes med at bruge IE til netop det ene website, eller
han kan putte websitet i 'Trusted sites' zonen, og slaa ActiveX fra i
'Internet' zonen?

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-04-04 04:24

Alex Holst wrote:

> Han kan maaske noejes med at bruge IE til netop det ene website, eller
> han kan putte websitet i 'Trusted sites' zonen, og slaa ActiveX fra i
> 'Internet' zonen?

God ide, det må jeg lige huske(også).

Stig Johansen

Fra : L. E. P.

Dato : 08-04-04 09:16

Wed, 07 Apr 2004 06:21:08 +0200 skrev Stig Johansen <aaa@bbb.com> i en
meddelelse:

> [...]
>
>Jeg vil blive meget glad for at høre jeres erfaringer med e-mail programmer

Nu er det længe siden jeg har prøvet Pegasus Mail, så jeg ved ikke
hvad det kan i dag, men da jeg brugte det var det nemt at arbejde med.

http://www.pmail.com/

Hilsen Lars

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-04-04 10:30

On Thu, 08 Apr 2004 10:15:38 +0200, L. E. P. <nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:

>Nu er det længe siden jeg har prøvet Pegasus Mail, så jeg ved ikke
>hvad det kan i dag, men da jeg brugte det var det nemt at arbejde med.
>

>http://www.pmail.com/

Det kan bl.a. hente mail fra flere POP3 kontoer. Det kunne de gamle versioner
også, men det er bedre integreret nu.

Jeg bruger ver. 4.12a

Kurt Brixen

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-04-04 11:28

Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev:

>Det kan bl.a. hente mail fra flere POP3 kontoer.

Kan det også håndtere mail direkte på serveren?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-04 11:58

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

>Kan det også håndtere mail direkte på serveren?

Hvis du tænker på IMAP så kan den...

<mlr>

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-04-04 12:22

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

>Hvis du tænker på IMAP så kan den...

Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
mailbox).

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-04-04 12:29

Peter Loumann wrote:

> Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
> mailbox).

Det kan PMMail2000 (http://www.pmmail2000.com), men det er et
betalingsprogram, der koster 40 dollar. Programmet viser mails i
tekstformat, og kan afprøves i 45 dage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-04-04 12:53

>Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
>mailbox).

Det er IMAP du tænker på - og jo, det kan den.

<mlr>

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-04-04 18:51

On Thu, 08 Apr 2004 13:21:55 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

>Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
>mailbox).

Ja, det kan den. Jeg kan se from, subj., dato og størrelse på mail, og vælge
hvilke der skal downloades, og hvilke der skal slettes på serveren.

Kurt Brixen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-04-04 17:25

Peter Loumann wrote:

> Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
> mailbox).

Den har selvfølgelig IMAP understøttelse, som allerede skrevet af de andre og derudover har den også
"Selective mail download" af pop3 mails - snippet fra hjælpen:

"The process of retrieving your mail from your Internet Service Provider can be costly, especially
if you have to make a toll call to do so. Pegasus Mail allows you to preview the contents of your
POP3 mailbox before downloading it, by downloading only the message headers and showing them to you.
Once the mail headers have been downloaded, Pegasus Mail terminates the connection immediately and
allows you to browse the headers from the messages at your leisure. You can indicate that you want
to retrieve some of the messages from your mailbox and possibly delete others, then when you are
ready, you can tell Pegasus Mail to reconnect and perform the actions you have specified."

Kanon mailprogram - har brugt det siden 1993

Mvh Tommy