/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Godt E-mail program efterlyses.
Fra : Stig Johansen


Dato : 07-04-04 05:21

Hej Alle.

Jeg har en kammerat, der er automekaniker, som jeg en gang imellem hjælper
med hans PC.
Tiden er nu moden til vi skal have aflivet Outlook Express, og fundet et nyt
program til ham.

Jeg er derfor på jagt efter *meget* simpelt, men samtidig brugbart, e-mail
program til ham.

Krav:
Skal(desværre) køre under Win2K (PC'en benyttes bla. til computerudlæsning,
så det kan ikke ændres)

Behov(brugermæssigt):
* Så simpelt/let som muligt af bruge for en PC-ukyndig, helst kun med '2
knapper' - læs og skriv.

Behov(sikkerhedsmæssigt):
* Automatisk fjernelse af vedhæftede filer - eller som minimum, ingen
mulighed for at aktivere noget som helst inde fra mailprogrammet.
* Helst ingen html i 'fremviseren'.
..... Flere ideer modtages gerne.

Behov(funktionelt):
* Helst forberedt for eDag2 (PC'en skal også bruges til moms/told osv.)

Jeg vil blive meget glad for at høre jeres erfaringer med e-mail programmer
til 'moster Oda'.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen


 
 
John Hinge (07-04-2004)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 07-04-04 05:44

On 07 apr 2004 Stig Johansen was heard to say:

> Jeg er derfor på jagt efter *meget* simpelt, men samtidig
> brugbart, e-mail program til ham.
>
Mozilla Thunderbird er ikke et dårligt valg efter min mening.
Det er gratis, kan det meste, men bruger ikke explorer til
at 'tegne' mails med, så grisset indhold laver uorden på maskinen.
Men ellers er der sikkert nogle gode forslag i gruppen
dk.edb.internet.software.mail+news som nok er det bedste sted
for den diskussion..


--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
On usenet I represent no one but myself.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..
Are you on Drugs ?" Gordo - The Black Hand - KotDT #79

Allan Rasmussen (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Allan Rasmussen


Dato : 07-04-04 08:51

John Hinge wrote:

> Mozilla Thunderbird er ikke et dårligt valg efter min mening.

Enig. Jeg kører selv med Thunderbird og det virker glimrende, også som
newsreader. Du kan hente en af de nyeste versioner her:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/nightly/2004-04-06-00-trunk/ThunderbirdSetup.exe

Bemærk at Thunderbird er i konstant udvikling (nogle vil kalde det
beta), men jeg har aldrig oplevet problemer med det.

MVH
Allan

Martin Kofoed (07-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kofoed


Dato : 07-04-04 09:23

On Wednesday 07 April 2004 06:21, Stig Johansen wrote:

> Tiden er nu moden til vi skal have aflivet Outlook Express, og fundet et
> nyt program til ham.

Mozilla Thunderbird. Og når du alligevel er inde på http://mozilla.org
kan du passende opgradere Internet Explorer til Mozilla Firefox. En
fremragende browser.


--
Martin Kofoed


Stig Johansen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 08-04-04 04:42

Martin Kofoed wrote:

> On Wednesday 07 April 2004 06:21, Stig Johansen wrote:
>
>> Tiden er nu moden til vi skal have aflivet Outlook Express, og fundet et
>> nyt program til ham.
>
> Mozilla Thunderbird. Og når du alligevel er inde på http://mozilla.org
> kan du passende opgradere Internet Explorer til Mozilla Firefox. En
> fremragende browser.

Tak for tippet, også til John og Allan.
Desværre kan jeg ikke opgradere hans IE, da han kører noget 'autotaksering'.
(Noget 'ActiveX' skades rapportering til forsikringsselskaberne)

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Alex Holst (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Alex Holst


Dato : 08-04-04 15:20

Stig Johansen wrote:


> Tak for tippet, også til John og Allan.
> Desværre kan jeg ikke opgradere hans IE, da han kører noget 'autotaksering'.
> (Noget 'ActiveX' skades rapportering til forsikringsselskaberne)

Han kan maaske noejes med at bruge IE til netop det ene website, eller
han kan putte websitet i 'Trusted sites' zonen, og slaa ActiveX fra i
'Internet' zonen?


--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org

Stig Johansen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 09-04-04 04:24

Alex Holst wrote:

> Stig Johansen wrote:
>
>
>> Tak for tippet, også til John og Allan.
>> Desværre kan jeg ikke opgradere hans IE, da han kører noget
>> 'autotaksering'. (Noget 'ActiveX' skades rapportering til
>> forsikringsselskaberne)
>
> Han kan maaske noejes med at bruge IE til netop det ene website, eller
> han kan putte websitet i 'Trusted sites' zonen, og slaa ActiveX fra i
> 'Internet' zonen?

God ide, det må jeg lige huske(også).

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

L. E. P. (08-04-2004)
Kommentar
Fra : L. E. P.


Dato : 08-04-04 09:16

Wed, 07 Apr 2004 06:21:08 +0200 skrev Stig Johansen <aaa@bbb.com> i en
meddelelse:

>Hej Alle.
>
>Jeg har en kammerat, der er automekaniker, som jeg en gang imellem hjælper
>med hans PC.
>Tiden er nu moden til vi skal have aflivet Outlook Express, og fundet et nyt
>program til ham.
>
>Jeg er derfor på jagt efter *meget* simpelt, men samtidig brugbart, e-mail
>program til ham.
>
>Krav:
>Skal(desværre) køre under Win2K (PC'en benyttes bla. til computerudlæsning,
>så det kan ikke ændres)
>
>Behov(brugermæssigt):
>* Så simpelt/let som muligt af bruge for en PC-ukyndig, helst kun med '2
>knapper' - læs og skriv.
>
>Behov(sikkerhedsmæssigt):
>* Automatisk fjernelse af vedhæftede filer - eller som minimum, ingen
>mulighed for at aktivere noget som helst inde fra mailprogrammet.
>* Helst ingen html i 'fremviseren'.
>.... Flere ideer modtages gerne.
>
>Behov(funktionelt):
>* Helst forberedt for eDag2 (PC'en skal også bruges til moms/told osv.)
>
>Jeg vil blive meget glad for at høre jeres erfaringer med e-mail programmer
>til 'moster Oda'.

Nu er det længe siden jeg har prøvet Pegasus Mail, så jeg ved ikke
hvad det kan i dag, men da jeg brugte det var det nemt at arbejde med.


http://www.pmail.com/


Hilsen Lars


Kurt Brixen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 08-04-04 10:30

On Thu, 08 Apr 2004 10:15:38 +0200, L. E. P. <nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:

>Nu er det længe siden jeg har prøvet Pegasus Mail, så jeg ved ikke
>hvad det kan i dag, men da jeg brugte det var det nemt at arbejde med.
>
>
>http://www.pmail.com/
>

Det kan bl.a. hente mail fra flere POP3 kontoer. Det kunne de gamle versioner
også, men det er bedre integreret nu.

Jeg bruger ver. 4.12a

--

Med venlig hilsen
Kurt Brixen

Peter Loumann (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 08-04-04 11:28

Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev:

>>http://www.pmail.com/

>Det kan bl.a. hente mail fra flere POP3 kontoer.

Kan det også håndtere mail direkte på serveren?

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://pedalo.dk/thailand/

Michael Rasmussen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 08-04-04 11:58

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

>>>http://www.pmail.com/
>
>>Det kan bl.a. hente mail fra flere POP3 kontoer.
>
>Kan det også håndtere mail direkte på serveren?

Hvis du tænker på IMAP så kan den...

<mlr>

Peter Loumann (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 08-04-04 12:22

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

>>>>http://www.pmail.com/

>>Kan det også håndtere mail direkte på serveren?

>Hvis du tænker på IMAP så kan den...

Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
mailbox).

--
hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
http://pedalo.dk/thailand/

Kim Ludvigsen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 08-04-04 12:29

Peter Loumann wrote:

> Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
> mailbox).

Det kan PMMail2000 (http://www.pmmail2000.com), men det er et
betalingsprogram, der koster 40 dollar. Programmet viser mails i
tekstformat, og kan afprøves i 45 dage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Michael Rasmussen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 08-04-04 12:53

Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

>>>Kan det også håndtere mail direkte på serveren?
>
>>Hvis du tænker på IMAP så kan den...
>
>Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
>mailbox).

Det er IMAP du tænker på - og jo, det kan den.

<mlr>

Kurt Brixen (08-04-2004)
Kommentar
Fra : Kurt Brixen


Dato : 08-04-04 18:51

On Thu, 08 Apr 2004 13:21:55 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net> wrote:

>Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
>mailbox).

Ja, det kan den. Jeg kan se from, subj., dato og størrelse på mail, og vælge
hvilke der skal downloades, og hvilke der skal slettes på serveren.

--

Med venlig hilsen
Kurt Brixen

Tommy Ipsen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Ipsen


Dato : 12-04-04 17:25

Peter Loumann wrote:

> Jeg tænker på om den kan se og slette mails på serveren (remote
> mailbox).

Den har selvfølgelig IMAP understøttelse, som allerede skrevet af de andre og derudover har den også
"Selective mail download" af pop3 mails - snippet fra hjælpen:

"The process of retrieving your mail from your Internet Service Provider can be costly, especially
if you have to make a toll call to do so. Pegasus Mail allows you to preview the contents of your
POP3 mailbox before downloading it, by downloading only the message headers and showing them to you.
Once the mail headers have been downloaded, Pegasus Mail terminates the connection immediately and
allows you to browse the headers from the messages at your leisure. You can indicate that you want
to retrieve some of the messages from your mailbox and possibly delete others, then when you are
ready, you can tell Pegasus Mail to reconnect and perform the actions you have specified."

Kanon mailprogram - har brugt det siden 1993

Mvh Tommy

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste