Børns vagtsomhed bør testes via fake
Fra : Bo Warming

Dato : 07-04-04 00:40

Børns vagtsomhed bør testes via fake

Stikprøvekontrol på børns beredskab, jatak

Fra Randersgade-skole, Østerbro berettede TV2 6apr. at børn var blevet
samlet op af en voksen, der havde kørt dem en tur (en hvid kassevogn)

Politi og lærere vurderede, at børnene havde fået en lærestreg og at man
skal i højere grad nu instruere sine børn om ikke at følge med ukendte
voksne.

Hvis ikke vor skadelige velfærdsstat belønnede arbejdsløse for at være
arbejdsløse, for derved at dømpe private fornyelser, ville initiativrige
firmaer tilbyde at skuespille børnelokker og foretage stikprøvekontrol på de
børn, hvis forældre betaler for sådan uddannelse.

Hvis jeg stadig havde børn i farlige aldre, ville jeg gerne betale for at
få afprøvet , pm mit moraliserende præk gav sikkerhed for klog opførsel,
hvis en fremmed på listelig vis kommer med tilbud, fx om at barnet viser vej
og så får en belønning. Mange uprofessionelle skuespillere vil kunne forfine
børnelokkerevner og afsløre børn som dårligt opdragne og dermed i risiko.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N