SFTP på RH7.2 ikke port 22
Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 06-04-04 23:35

Hej

Jeg forsøger lige at kontakte min server med sftp.
I sshd har jeg flg. stående
Subsystem sftp /usr/libexec/openssh/sftp-server

Jeg kører ikke sshd på port22 men på f.eks 8722.
SKAL jeg køre ssh på port 22 for at få det til at virke, eller er det ok at
køre det på en anden port?
Kalder sshd ikke selv ftpd ? Eller skal den også startes op ?

SSH virker fint op mod maskinen
FTP kører som std.(port21) og virker også fint.

Forsøger jeg at kontake serveren med sftp virker det ikke anyone ?

/Karsten

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 07-04-04 12:29

> [...]
> FTP kører som std.(port21) og virker også fint.
>
> Forsøger jeg at kontake serveren med sftp virker det ikke anyone ?

Med hvilket program forsøger du at kontakte serveren med ? Hvis ikke du er
klar over det, så skal du jo bruge et program der kan lave en SSH tunnel.
f.eks Cute FTP Pro.

Og du skal ikke have ftpd startet for at sftp virker. Sftp er et subsystem
til SSH som virker når sshd kører.

jacob

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 08-04-04 01:26

> [...]
> f.eks Cute FTP Pro.
>
> Og du skal ikke have ftpd startet for at sftp virker. Sftp er et subsystem

total commander med dette modul installeret: http://www.kanci.host.sk/sftp/
ssh kører, jeg kontakter altid maskinen med putty via ssh, men som sagt, jeg
bruger ikke standardporten.

/karsten

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 08-04-04 09:55

"Karsten Rasmussen" <dk@dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
http://www.kanci.host.sk/sftp/
> ssh kører, jeg kontakter altid maskinen med putty via ssh, men som sagt,

Det burde heller ikke være noget problem, jeg har samme setup som dig men
bruger cute ftp pro til sftp, jeg kører også ssh på en anden port end 22

jacob

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 08-04-04 16:02

> Det burde heller ikke være noget problem, jeg har samme setup som dig men
> bruger cute ftp pro til sftp, jeg kører også ssh på en anden port end 22
>
> jacob

Jeg prøvede lige med en anden klient, det virker jo !
Hvor er linux dog fornøjeligt

/Karsten