Hjælp til køb af tremmeseng!
Fra : Lancelot

Dato : 06-04-04 20:30

Da vi skal til at være forældre, er vi jo på herrens mark med mange ting, så
er der nogle som kan komme med et godt tip til hvad man skal se efter ved en
seng til guldklumpen, ville det være perfekt!

hvis i evt. også besidder viden om hvor den perfekte seng kan købes vil det
også være genialt!!

Mange hilsner

Jimmy

Fra : Cat

Dato : 06-04-04 21:00

"Lancelot" <lancelot@NOSPAMlancelotdk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> seng til guldklumpen, ville det være perfekt!
>
> hvis i evt. også besidder viden om hvor den perfekte seng kan købes vil

www.fi.dk har sikkert nogle undersøgelser. Der er regler for, hvordan sengen
skal være konstrueret for at være sikker nok - og det er jo mest det, det
handler om.

I min tid var det den Jugoslaviske Askepot, der var den bedste (babysam),
men den kan sikkert ikke købes mere (og Jugoslavien faldt også fra hinanden,
mens jeg var gravid)

Tine

Fra : SE

Dato : 07-04-04 00:33

> I min tid var det den Jugoslaviske Askepot, der var den bedste (babysam),
> men den kan sikkert ikke købes mere (og Jugoslavien faldt også fra
> [...]
Askepot kan vist stadigvæk købes, men et bedre bud (kvalitet kontra pris) må
være "Gulliver" fra Ikea. De 2 er de eneste som består sikkerhedstesten. Den
eneste testforskel er, at Gulliver dumper på "splinter/skarpe kanter" - men
man har vel et stykke sandpapir........
Askepot koster 1100,- og Gulliver 600,-, så jeg ved godt hvad jeg ville
vælge af de 2.

Vi har dog valgt en anden Ikea-seng, nemlig "Sniglar", som koster under
300,- (kan ikke huske prisen helt præcist). Alle Ikeas senge er testet efter
samme retningslinier, så for os var den lige så god. Grunden til at det blev
den var, at den ikke er hvid, men naturfarvet - hvilket passer bedre til
resten af møblementet.

/se

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-04-04 06:44

Lancelot wrote:
> [...]
> se efter ved en seng til guldklumpen, ville det være perfekt!
>
> hvis i evt. også besidder viden om hvor den perfekte seng kan købes

Vi har købt en Askepot seng hos Babysam og er meget tilfredse med den.
Den var testvinder hos FI da de lavede en undersøgelse af barnesenge.

Henriette Døssing

Fra : Jacob

Dato : 08-04-04 06:48

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Vi har købt en Askepot seng hos Babysam og er meget tilfredse med den.
> Den var testvinder hos FI da de lavede en undersøgelse af barnesenge.

Vi har to senge fra Jysk til vore tivllinger. Kostede 298 pr. stk og de er
fine.

Jeg kender ikke til noget officielt testresultat, men vore tivllinger har
løbende testet dem gennem 4 måneder og giver dem topkarakterer. De vågner
hver morgen med et stort smil.

JACOB

Fra : Cat

Dato : 08-04-04 11:46

"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> løbende testet dem gennem 4 måneder og giver dem topkarakterer. De vågner

Forbrugerstyrelsen tester for sikkerhed - om et barn kan dø af at prøve at
komme ud gennem tremmerne. I sammenligning er to børn i fire måneder et
forholdsvis lille testmateriale.

Køb ikke en seng som forbrugerstyrelsen ikke anser for sikker nok til at
opbevare de små guldklumper i. Jeg siger ikke, at IKEA's ikke er gode nok -
jeg kender ikke forbrugerstyrelsens holdning til dem.

Tine

Fra : Jacob

Dato : 08-04-04 14:33

"Cat" <dd@ee.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nok -
> jeg kender ikke forbrugerstyrelsens holdning til dem.

Hvordan er vi forældre kommet helskindet gennem vores barndom uden alle de
tests???
Jeg synes ganske enkelt at det er noget fis. Jeg er sikker på at der kan
findes tilfælde hvor det er gået galt med en testet seng. Der er intet som
er fuldstændig sikkert og tests giver kun falsk tryghed. Den almindelige
sunde fornuft må råde, når man er ud at købe ind til ungerne. Kan børnene få
hovedet i klemme i tremmerne er der jo for stor afstand og det behøver jeg
altså ikke test for at se. Jeg synes vi lever i et samfund hvor alt bliver
testet og hvor informationsstrømmen er så enorm, at den nærmere skræmmer
især nybagte forældre i stedet for at vejlede dem..

Jacob

Fra : Cat

Dato : 08-04-04 14:43

> [...]

> testet og hvor informationsstrømmen er så enorm, at den nærmere skræmmer
> især nybagte forældre i stedet for at vejlede dem..

De af os, der kom galt af sted i tremmesengen, eller blev kvalt i
hættesnoren, eller fik halstørklædet i fejemaskinen levede ikke længe nok
til at blive forældre.

Derfor.

Spædbørnedødeligheden er også faldet siden du og jeg var børn. Det er fordi
der er nogen, der forsker i, hvorfor ulykker sker. I stedet for at håne det
skulle du hellere være taknemmelig for, at vi er blevet klogere.

Tine

Fra : insideout

Dato : 08-04-04 14:51

"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er vi forældre kommet helskindet gennem vores barndom uden alle de
> tests???

Det skal jeg sige dig, vi overlevede længere er den ikke og alle de som døde
eller kom slemt tilskade taler vi ikke om eller vi har glemt dem.

Mvh
Henrik

Fra : Benedikte Stein

Dato : 15-04-04 14:24

Hej,

Der er ganske rigtigt en test på FI's hjemmeside. Vær bare opmærksom på, at
den er 1½ år gammel. F.eks. har Stokke ændret de ting, der fik sengen til at
dumpe ved testen. Da vi skulle købe seng, printede jeg simpelt hen de 5-6
sider med råd og vejledning, der er i forbindelse med undersøgelsen ud, og
medbragte dem. Jeg checkede de forskellige punkter med målebånd mv. Køb det,
der passer til dig (skal der være hjul? skal den kunne udvides senere? skal
madrassen kunne hæves? etc.)
mvh
Benedikte