Hvad sker der her ??
Fra : Peter M

Dato : 06-04-04 20:33

Hvad sker der mon her ?
Da jeg kom hjem fra job her i eftermiddag og åbnede min computer med XP pro.
(som altid er tændt, og bag en Cisco 677), var hele mit "skrivebord" totalt
rodet til med mine iconer, og flere til.
Udover det var der skiftet baggrundsbillede på "skrivebordet"
Og ikke nok med det har jeg oplevet at der har været nogle inde og rode rundt
inde i min profil på F.eks netdate.
Med mine øjne ser det ud til at der har været nogle inde med en form for remote
og pille.
mennnnnn, hvordan gør de det uden af kende min IP og mit pass.
Jeg behøver vist ikke at fortælle at alle mine pass er ændret nu, og at jeg har
opsat firewall
Jeg har forøvrigt chekket med både onlinescan af virus (fandt intet), og jeg har
chekket med Ad-aware + Spybot, hvor jeg normalt kun scanner med ad-aware, og i
dag fandt den kun 4-5 stk. men spybot fandt ca 20, og de er selvfølgelig slettet
nu

mvh
PeterM

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-04-04 21:29

In article <c4v0g5$2555$1@news.cybercity.dk>, Peter M wrote:
> Med mine øjne ser det ud til at der har været nogle inde med en form for remote
> og pille.
> mennnnnn, hvordan gør de det uden af kende min IP og mit pass.

Det er nok dig der har lavet en fejl eller to.

Jeg ville nok anmelde det, hvis jeg fandt at der er stærke
bevis matriale og hvis jeg havde en ekstra disk liggende, så
jeg hurtigt kan komme i luften uden at ændre på den angrebne
disk.

> Jeg behøver vist ikke at fortælle at alle mine pass er ændret nu, og at jeg har
> opsat firewall

Hvad hjælper det?

Hvis en angriber har kontrollen over din maskine, vil denne kunne se
de nye password du taster på dit keyboard.

> [...]
> dag fandt den kun 4-5 stk. men spybot fandt ca 20, og de er selvfølgelig slettet

Det tager 4 sekunder at skjule sig for diverse spy/antivirus scannere.

Du bør reinstallere din maskine, og lade vær med at gentage din fejl fra sidst.

Prøv evt. at læse http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc og
http://sikkerhed-faq.dk/brugere

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Spangkuk

Dato : 06-04-04 22:20

"Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk>

> Du bør reinstallere din maskine, og lade vær med at
>gentage din fejl fra sidst.

Hej Christian...

For den tungnemme...: hvilken fejl ?

Spang

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-04-04 22:35

In article <c4v6t2$2c0v$1@news.cybercity.dk>, Spangkuk wrote:
> For den tungnemme...:

Er det dig? :)

> hvilken fejl ?

http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc og
http://sikkerhed-faq.dk/brugere

Det oprindelige indlæg bære præg af en
firewall og nogle anti-spyware scannere
løser ens problem med en et komprimiteret
system.

Da der ikke står noget reelt i indlægget og
da jeg ikke selv har stået for opsætningen
ved jeg ikke hvilke konkrete fejl der er begået.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Spangkuk

Dato : 06-04-04 23:02

"Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk>

> Er det dig? :)

Ja, mig....længe siden

Går det godt med C ? Er hun "still going strong ?"

> Da der ikke står noget reelt i indlægget og
> da jeg ikke selv har stået for opsætningen
> ved jeg ikke hvilke konkrete fejl der er begået.

Ok....den konklusion nåede jeg også til...så jeg er
altså ikke tungnem....pyha...

Spang

Fra : Peter M

Dato : 09-04-04 17:12

1000 tak skal i have
Det der nok er gået galt er at jeg har haft et meget kort pass. på min
"fjernforbindelse", og et som man måske nok har "næsten" kunnet gætte sig frem
til.
Intil videre har jeg slået min fjernforbindelse fra, og forventer at
reinstallere inden for den nærmeste fremtid.

Mvh
Peter M.