vellerup
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 10:04

er der nogle mellinger om fisk i vellerup

Fra : 7C

Dato : 06-04-04 21:48

Har aldrig hørt om Vellerup. Er du sikker på, at du ikke mener Mellerup?

Vh.
Søren

Fra : Robert Piil

Dato : 06-04-04 22:11

Tue, 6 Apr 2004 22:47:46 +0200, skrev "7C" <speax@speax.dk>:

>Har aldrig hørt om Vellerup. Er du sikker på, at du ikke mener Mellerup?

Det tror jeg ikke han gør. Vellerup (Vig) er et ret kendt sted i
Issefjorden:

http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/Roskilde_Amt/vellerup_vig/

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-04-04 23:29

Robert Piil wrote:

> Det tror jeg ikke han gør. Vellerup (Vig) er et ret kendt sted i
> Issefjorden:

Ja og det er egenlig lidt underligt, for Vellerup Vig er kun 3-4
ikke særligt store muslingebanker, som godt kan holde et par fisk.

Men det er nok fordi, det er så let at komme til Vellerup Vig i bil,
og at bundforholdne gør det meget nemt at vadefiske.

Strækket fra Vellerup og ned til Ejby er meget mere interessant, det
er en rigtig havørred-kyst med mange store sten, blæretang, og hvor
det hutigt bliver dybt, men på nær nogle få steder, så kan man kun
komme ud til kysten, hvis man har fået lov af lodsejeren.

En vinterdag ved Vellerup Vig:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_%26_fiskeri/lystfiskeri/_lystfiskere-91.html

Kysten ved Kyndeløse mellem Vellerup og Ejby:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/hav_%26_kyster/_kysten-21.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/hav_%26_kyster/_kysten-89.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Robert Piil

Dato : 07-04-04 07:03

Wed, 07 Apr 2004 00:28:59 +0200, skrev Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net>:

>Ja og det er egenlig lidt underligt, for Vellerup Vig er kun 3-4
>ikke særligt store muslingebanker, som godt kan holde et par fisk.

De gode og de populære pladser følges ikke altid ad. Den med nemme
adgangsforhold med bil er et af de første kriterier når jeg fravælger en
plads. Jeg kan bedst lide at fiske i nogenlunde ro. Så tager jeg gerne
en gåtur på nogle kilometer først.

Lidt længere sydpå ved Bramsnæs Vig, er et godt eksempel på en lille
plads, der efter en artikel om nogle store fisk - vist nok i fisk og
fri, er blevet noget overrendt. Jeg har sjældent set menre end fire-fem
lystfiksere ad gangen dernede, når man kører forbi.

Et andet problem med Issefjorden er, at den ikke er så svær at komme til
fra København, og hvis så Nordkysten eller vestsjælland ikkke rigtig kan
(flue)fiskes pga vind, så bliver der hurtigt fyldt op.
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-04-04 09:42

Robert Piil wrote:

> Et andet problem med Issefjorden er, at den ikke er så svær at komme til
> fra København, og hvis så Nordkysten eller vestsjælland ikkke rigtig kan
> (flue)fiskes pga vind, så bliver der hurtigt fyldt op.

Jeg har boet i Kyndeløse som ligger ude ved fjorden på højde med
Kirke Hyllinge, og der er da smukt ved Vellerup- og Bramsnæs Vig
(Dejlighedden), så det er pladser med stor herlighedsværdi.

Problemet er bare, at pladserne kun kan holde nogle få fisk, og når
de er fanget, så er pladsen tom, og der går altså noget tid inden
nye fisk rykker ind og overtager det ledige revir.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen