dhcp-klient mister forbindelsen
Fra : Henrik S. Hansen

Dato : 05-04-04 20:38

Jeg har et hjemmenetværk med en router kørende Debian unstable, der får
sin IP tildelt fra en central server. Jeg er på kabelnettet, og har et
Motorola Surfboard modem, som fungerer som bridge mellem routeren og
kabelnettet.

Mit problem er, at kabelnettet er noget ustabilt, og derfor er nede en
gang i mellem. Når det så kommer op igen, får jeg ikke tildelt en ny IP
automatisk. Problemet må ligge hos min dhcp-klient, da jeg får en IP
lige så snart jeg genstarter klienten.

Klienten er dhcp3, og i default lease er sat til 600, max lease er 7200.

Er der noget jeg kan gøre for at klienten selv beder om en IP igen?
Noget andet jeg kan gøre?

--
Henrik S. Hansen

Fra : Klaus Mark

Dato : 07-04-04 12:53

Hej Henrik

Nu kender jeg intet til Debian, men dhcp-klienten hedder dhcpcd. Hvis
du ikke har fået en ip-adresse, kan du så ikke bare skrive:
killall dhcpcd(hvis den da kører)
dhcpcd eth0(eller 1 eller 2....osv..)

Til tider kan det være meget hurtigere at skrive et script til at
sætte ip-adresser, router oa. end at bruge de scripts der ligger i
dist'en.

Venlig hilsen
Klaus