oplistning af jpg-filer i mappe.
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 05-04-04 13:47

Nedenstående script oplister alle filer i mappen 4
Hvordan får man scriptet til kun at opliste alle jpg-filer og kun jpg-filer?
M.v.h.
Michael
<%
ASPDir = "/billedmappe/billeder/4/"
Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFS.GetFolder(Server.MapPath(ASPDir))
Set objFiles = objFolder.Files
%>
<%
For Each ASPFile In objFiles
%>
<% =ASPFile.Name %>
<%
Next
Set objFS = Nothing
%>
<% End IF %>

---
Denne mail er scannet for virus med AVG 6.0 og ingen virus er fundet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-04-04 13:55

Michael Tillgaard skrev:

> Nedenstående script oplister alle filer i mappen 4
> Hvordan får man scriptet til kun at opliste alle jpg-filer og
> kun jpg-filer? M.

Kig på metoden GetExtensionName i FSO-objektet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Belial

Dato : 05-04-04 14:54

Du kunne måske prøve noget i retning af:

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
strCurrentFile = "/billedmappe/billeder/4/" & File.ExtractFileName

If Right(strCurrentFile, 3) = "jpg" then

Din kode

End if

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 05-04-04 19:12

"Michael Tillgaard" <post@multibook.dk> skrev i en meddelelse

Tak til jer begge.
Fik det løst med følgende:

<%
For Each ASPFile In objFiles
%>
<%
If right(ASPFile.Name, 3) = "JPG" OR right(ASPFile.Name, 3) = "jpg" Then
%>
<% =ASPFile.Name %><br>
<% end if %>
<%
Next
Set objFS = Nothing
%>
<% end if %>

---
Denne mail er scannet for virus med AVG 6.0 og ingen virus er fundet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-04-04 08:52

Michael Tillgaard skrev:

> If right(ASPFile.Name, 3) = "JPG" OR right(ASPFile.Name, 3) =
> "jpg" Then %>

Så vidt jeg ved er tekstsammenligninger i asp ikke versalfølsomme -
så du kan spare din OR-sætning (hvis sammenligningen _var_
versalfølsom, ville du i øvrigt ikke fange filer med efternavnet
Jpg, JPg, jPG eller jpG). Har man brug for at sikre samme variant
(små eller store bogstaver) kan man bruge konverteringsfunktionerne
lower eller upper - fx:

   If lower(right(ASPFile.Name, 3)) = "jpg" Then ...

En ekstra kommentar - metoden med at trække de tre tegn længst til
højre ud af filnavnet vil formentlig virke fint i 99.9 % af
tilfældene. Men får asp-fejl hvis koden støder på et filnavn som
"x" - og du kan få "falske positive" hvis koden fx ser et filnavn
som "dette_er_ikke_jpg" eller "foo.gpjpg". De fejl slipper man for
hvis man benytte GetExtensionName.

NB: Det ville være lettere at læse dine kommentarer hvis du
citerede lidt af det du kommenterer. Se evt. min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen