/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
Windows 2000 Server - kun købes m. 5 licen~
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 27-04-01 20:44

Windows 2000 Server - kun købes m. 5 licenser ?

Det er i hvert fald det eneste jeg har set, men jeg har altså kun brug for
én !!



Nogle der kan henvise til steder, hvor man kan købe blot 1 licens ?



mvh Jakob N



 
 
Johnny (27-04-2001)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 27-04-01 22:15


"Jakob Nielsen" <post@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
news:h_jG6.63602$o4.5615121@news010.worldonline.dk...
> Windows 2000 Server - kun købes m. 5 licenser ?
>
> Det er i hvert fald det eneste jeg har set, men jeg har altså kun brug for
> én !!
>
>
>
> Nogle der kan henvise til steder, hvor man kan købe blot 1 licens ?
>
>
>
> mvh Jakob N
>
>Ja og Nej, Win 2K Server er med 5 Licenser, også kaldet CAL, som er Client
Access License da man jo normalt har clienter på en SERVER, ellers kan man
jo bare køre Win 2K Prof..

m.v.h.
Johnny



John Sahl (28-04-2001)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 28-04-01 07:40

"Johnny" <johnnyk@post2.tele.dk> wrote in message
news:9ccneh$sm8$1@news.inet.tele.dk...
> >Ja og Nej, Win 2K Server er med 5 Licenser, også kaldet CAL, som er
Client
> Access License da man jo normalt har clienter på en SERVER, ellers kan
man
> jo bare køre Win 2K Prof..


Nu er der jo så bare en ret trist begrænsning i den IIS der følger med
Win2Kpro som gør at man kun kan køre ET website med max 10 samtidige
connections. Så jeg forstår godt Jakobs forespørgsel.

Men det er jo nok noget med firmaets politik, som fastsætter deres
produktudvalg

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se en forsmag på vores nyeste projekt på http://www.mandezonen.dk
Mandezonen, når du har fået nok af /Tidens Kvinder/
Launchdate den 1.maj 2001.



Jakob Nielsen (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 28-04-01 08:18

Ja, min tanke var at Windows 2000 Server skulle fungere som webserver på en
kraftig ADSL-forbindelse, så dermed har jeg kun behov for 1 stk. Windows
2000 Server.



mvh Jakob N


"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3ytG6.63994$o4.5682059@news010.worldonline.dk...
> "Johnny" <johnnyk@post2.tele.dk> wrote in message
> news:9ccneh$sm8$1@news.inet.tele.dk...
> > >Ja og Nej, Win 2K Server er med 5 Licenser, også kaldet CAL, som er
> Client
> > Access License da man jo normalt har clienter på en SERVER, ellers kan
> man
> > jo bare køre Win 2K Prof..
>
>
> Nu er der jo så bare en ret trist begrænsning i den IIS der følger med
> Win2Kpro som gør at man kun kan køre ET website med max 10 samtidige
> connections. Så jeg forstår godt Jakobs forespørgsel.
>
> Men det er jo nok noget med firmaets politik, som fastsætter deres
> produktudvalg
>
> --
> John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
> Se en forsmag på vores nyeste projekt på http://www.mandezonen.dk
> Mandezonen, når du har fået nok af /Tidens Kvinder/
> Launchdate den 1.maj 2001.
>
>



James Olsen (28-04-2001)
Kommentar
Fra : James Olsen


Dato : 28-04-01 11:05


"Jakob Nielsen" <post@putandtake.dk> wrote in message
news:39uG6.64001$o4.5685553@news010.worldonline.dk...
> Ja, min tanke var at Windows 2000 Server skulle fungere som webserver på
en
> kraftig ADSL-forbindelse, så dermed har jeg kun behov for 1 stk. Windows
> 2000 Server.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan forstå, hvad dit problem er. Du køber
en Windows 2000 server og får 5 Client Access Licenses (CAL) - det dækker
stort set kun det behov de er for at connecte til den fra diverse andre
maskiner i forbindelse med administration og udvikling. Derfor kommer den
med 5 CAL's. Prisen på en Windows 2000 server ville ikke se anderledes hvis
der kun var 1 CAL med det er ikke der prisforskellen mellem Windows 2000 Pro
og Server ligger, hvis det altså er det du fisker efter.

Når nu du har rodet dig ud i licens-junglen så husk lige at checke
licens-politikken for en eventuel databaseserver. Tilgang via en
web-applikation tæller ikke som 1 bruger - hvis du fx. vælger MS SQL Server
skal du have noget som hedder en Internet-connector licens.


>
>
>
> mvh Jakob N
>
>
> "John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ytG6.63994$o4.5682059@news010.worldonline.dk...
> > "Johnny" <johnnyk@post2.tele.dk> wrote in message
> > news:9ccneh$sm8$1@news.inet.tele.dk...
> > > >Ja og Nej, Win 2K Server er med 5 Licenser, også kaldet CAL, som er
> > Client
> > > Access License da man jo normalt har clienter på en SERVER, ellers kan
> > man
> > > jo bare køre Win 2K Prof..
> >
> >
> > Nu er der jo så bare en ret trist begrænsning i den IIS der følger med
> > Win2Kpro som gør at man kun kan køre ET website med max 10 samtidige
> > connections. Så jeg forstår godt Jakobs forespørgsel.
> >
> > Men det er jo nok noget med firmaets politik, som fastsætter deres
> > produktudvalg
> >
> > --
> > John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
> > Se en forsmag på vores nyeste projekt på http://www.mandezonen.dk
> > Mandezonen, når du har fået nok af /Tidens Kvinder/
> > Launchdate den 1.maj 2001.
> >
> >
>
>



Jakob Nielsen (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 28-04-01 13:13

tja, måske skulle man bare lige tjekke Apache/Linux lidt bedre....


mvh Jakob



"James Olsen" <james_olsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9ce4l3$2tv2$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jakob Nielsen" <post@putandtake.dk> wrote in message
> news:39uG6.64001$o4.5685553@news010.worldonline.dk...
> > Ja, min tanke var at Windows 2000 Server skulle fungere som webserver på
> en
> > kraftig ADSL-forbindelse, så dermed har jeg kun behov for 1 stk. Windows
> > 2000 Server.
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan forstå, hvad dit problem er. Du køber
> en Windows 2000 server og får 5 Client Access Licenses (CAL) - det dækker
> stort set kun det behov de er for at connecte til den fra diverse andre
> maskiner i forbindelse med administration og udvikling. Derfor kommer den
> med 5 CAL's. Prisen på en Windows 2000 server ville ikke se anderledes
hvis
> der kun var 1 CAL med det er ikke der prisforskellen mellem Windows 2000
Pro
> og Server ligger, hvis det altså er det du fisker efter.
>
> Når nu du har rodet dig ud i licens-junglen så husk lige at checke
> licens-politikken for en eventuel databaseserver. Tilgang via en
> web-applikation tæller ikke som 1 bruger - hvis du fx. vælger MS SQL
Server
> skal du have noget som hedder en Internet-connector licens.
>
>
> >
> >
> >
> > mvh Jakob N
> >
> >
> > "John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3ytG6.63994$o4.5682059@news010.worldonline.dk...
> > > "Johnny" <johnnyk@post2.tele.dk> wrote in message
> > > news:9ccneh$sm8$1@news.inet.tele.dk...
> > > > >Ja og Nej, Win 2K Server er med 5 Licenser, også kaldet CAL, som er
> > > Client
> > > > Access License da man jo normalt har clienter på en SERVER, ellers
kan
> > > man
> > > > jo bare køre Win 2K Prof..
> > >
> > >
> > > Nu er der jo så bare en ret trist begrænsning i den IIS der følger med
> > > Win2Kpro som gør at man kun kan køre ET website med max 10 samtidige
> > > connections. Så jeg forstår godt Jakobs forespørgsel.
> > >
> > > Men det er jo nok noget med firmaets politik, som fastsætter deres
> > > produktudvalg
> > >
> > > --
> > > John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
> > > Se en forsmag på vores nyeste projekt på http://www.mandezonen.dk
> > > Mandezonen, når du har fået nok af /Tidens Kvinder/
> > > Launchdate den 1.maj 2001.
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Niels Andersen (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 29-04-01 13:30

"Jakob Nielsen" <post@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
news:etyG6.64259$o4.5718040@news010.worldonline.dk...
> tja, måske skulle man bare lige tjekke Apache/Linux lidt bedre....

Heh, jeg "turde" ikke sige det... :)

Apache kan du køre på alt 32-bit windows, og selvfølgelig også linux.
Og selv om du ikke betaler en krone får du ALLE features, ubegrænset antal
brugere osv. Jeg har svært ved at se ideen i kommerciel software nogen
gange... :)


Mvh.

Niels Andersen



Jesper Stocholm (29-04-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 29-04-01 21:17

"Jakob Nielsen" <post@putandtake.dk> wrote in
<39uG6.64001$o4.5685553@news010.worldonline.dk>:

>Ja, min tanke var at Windows 2000 Server skulle fungere som webserver på
>en kraftig ADSL-forbindelse, så dermed har jeg kun behov for 1 stk.
>Windows 2000 Server.
>

øh ... har du kigget på, hvilke licenser der medfølger ? Ved køb Windows
2000 Svr medfølger der en licens til serveren og - i dette tilfælde - 5
licenser til "klient-adgang". Som udgangspunkt giver licensbetingelserne
anonym adgang til x antal brugere (fx via http eller ftp) - men i det
øjeblik du begynder at oprette brugere på din Windows 2000 Svr. - evt. via
AD - så bruges der af de 5 klient-licenser. Det er en /meget/ god idé at
sætte dig ind i licensbetingelserne for Windows 2000 inden du kaster dig ud
i det - i hvert fald hvis du ønsker at have licenserne i orden. Du kan kigge
mere på dette på

http://microsoft.com/windows2000/guide/server/pricing/model.asp

eller

http://microsoft.com/windows2000/guide/server/pricing/changes.asp

Hvis du har specifikke spørgsmål, så spørg blot (gerne her i gruppen) - men
ellers prøv at ringe til Microsoft. De er meget velvillige til at snakke om,
hvordan man får den rette licensmodel for sin server.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste