Public read-only SNMP på Ciscoroutere fra
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-04-04 11:58

Hvordan læser jeg alm. statistik vha. SNMP fra en TDC-leveret Cisco?
Umiddelbart kan jeg ikke svarer den ikke på forespørgsler til public;
har de "lukket" for public read-only adgang?

Det er en 4Mb/s Pro@ccess ADSL så det er sikkert blot en model 8xx.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-04-04 12:56

On Sun, 04 Apr 2004 12:57:56 +0200, Steen Suder, privat wrote:
> Hvordan læser jeg alm. statistik vha. SNMP fra en TDC-leveret Cisco?
> Umiddelbart kan jeg ikke svarer den ikke på forespørgsler til public;
> har de "lukket" for public read-only adgang?

Ja, selvfoelgeligt - alt andet ville vaere totalt uansvarligt.

> Det er en 4Mb/s Pro@ccess ADSL så det er sikkert blot en model 8xx.

Hvis du kontakter dem, saa vil jeg tro at i kan finde ud af noget.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Aggeboe

Dato : 05-04-04 06:57

Steen Suder, privat wrote:
> [...]
> Umiddelbart kan jeg ikke svarer den ikke på forespørgsler til public;
> har de "lukket" for public read-only adgang?

Min cisco677 kan aflæses vha. SNMP sat op på en linux box med følgende
linje i mrtg.cfg:
Target[Cisco]: 2:public@192.168.1.1

Håber det kan bruges til noget?!?!

/Aggeboe