MySQL og "omvendt" LIKE
Fra : Preben Holm

Dato : 04-04-04 12:02

Hej alle

Hvis det forestilles, at jeg har en variabel $groups i f.eks. PHP (dvs.
groups kan indsættes som element i SQL-query) og som f.eks. kan
indeholde "1,2,5,8,19,20" og så vil tjekke et felt i en tabel, kaldet
f.eks. group, som er enten 1,2,3,4,5,6,7,...

Dvs. jeg vil kun have returneret de rækker som indeholder group = 1
eller group = 2 eller group = 5 eller group = 8 osv.

Dvs. hvis det var omvendt var det jo bare LIKE der skulle bruges, men i
dette tilfælde er det jo noget a'la en omvendt LIKE der anvendes.

Af hensyn til sortering, vil jeg helst anvende ren SQL til formålet!

På forhånd tak!

Mvh / Preben

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-04-04 12:33

Preben Holm escribió / skrev

> Dvs. hvis det var omvendt var det jo bare LIKE der skulle bruges,
> men i dette tilfælde er det jo noget a'la en omvendt LIKE der
> anvendes.

Prøv at bruge IN:

SELECT id, group FROM groups where group IN (1,2,5,8,19,20)

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : news.tele.dk

Dato : 05-04-04 06:14

> Prøv at bruge IN:
>
> SELECT id, group FROM groups where group IN (1,2,5,8,19,20)

Takker, det virker præcis som det skal...
Og så er det man virkelig tænker, at man kunne have brugt IN utrolig
mange gange før, hvor det virkelig ville have været fordelagtigt *gg*!

Mvh / Preben