Grønsiskner
Fra : pusmand

Dato : 04-04-04 11:38

Jeg har den sidste måned set så mange af dem som aldrig før.... Men hvor de
har været hele vinteren ved jeg ikke.

Og de sidste to dage har der osse været to kvækerfinker iblandt det store
antal forskellige fugle, som nyder foderet her hos mig - sammen med egerner.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-04-04 16:30

pusmand skrev:

> Jeg har den sidste måned set så mange af dem som aldrig før.... Men
> hvor de har været hele vinteren ved jeg ikke.

Grønsiskenerne er vel på vej mod nord og nordøst for tiden.
Jeg har set dem dagligt ca. 70 centimeter fra min næsetip
de sidste par uger her i Ålsgårde. Nogle af dem har i følge
"Fuglebogen" været på vinterophold i Vest- og Sydeuropa
eller helt nede i Nordafrika. Og de er nu på vej til
Skandinavien, det nordlige og mellemste Rusland og det
vestlige Sibirien.

Hos mig spiser de flittigt af de ophængte nøddenet.

> Og de sidste to dage har der osse været to kvækerfinker
> iblandt det store antal forskellige fugle, som nyder foderet
> her hos mig - sammen med egerner.

I år har jeg ikke haft besøg af ret mange kvækerfinker, men
mange bogfinker, og et enkelt par dompapper, en jernspurv,
diverse små mejser. ... o.s.v.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
3140 Ålsgårde