RE: SPY/SPAM
Fra : A.I.

Dato : 04-04-04 09:43

Hejsa!

Nogen der har en idé til hvordan jeg kan få fjernet roden til et vindue der
selv åbner ? jeg har prøvet at køre Ad-aware, men den finder ikke
noget......det drejer sig om denne her side, og opdatere man siden flere
gange kan man se hvordan i bedste spamstil arbejder:
http://list2004.com/links/

På forhånd tak
Andreas

Fra : Peter Kruse

Dato : 04-04-04 10:09

"A.I." <anden@no.mail> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> noget......det drejer sig om denne her side, og opdatere
man siden flere
> gange kan man se hvordan i bedste spamstil arbejder:

Denne malware dropper sig til registreringsdatabasen og
modificerer følgende værdier:

SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\URL\Prefixes\www\
SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\URL\DefaultPrefix\
Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Start Page\

Du kan anvende regedit og bevæge dig ned i
registreringsdatabasen (se ovenstående) og her fjerne de
referencer, som peger dig mod list2004.com.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : A.I.

Dato : 04-04-04 10:32

> [...]
>
> Du kan anvende regedit og bevæge dig ned i
> registreringsdatabasen (se ovenstående) og her fjerne de
> referencer, som peger dig mod list2004.com.

Hejsa Peter

Tak for dit hurtige svar og effektive svar (can I call you Master ?), det
undre mig dog stadig at Ad-aware ikke er mere opdateret.

go' søndag
Andreas