Gravid??
Fra : Vagn Kofoed

Dato : 04-04-04 07:50

Vores Dansk-Svensk Gårdhund (Ronja) har haft grundigt besøg af en galant
herre Yorkshire-Terrier. YT løber tit rundt i byen for sig selv. Sommetider
i flere dage. YT kan kravle under hegnet ind til vores Ronja. Hegnet er OK
så Ronja ikke kan løbe ud. Der var ingen tvivl om at de havde haft særdeles
intim omgang. Forresten var Ronja som alle ærbare, efterfølgende yderst
skamfuld over det hun havde indladt sig på ;-/

Hvad gør vi nu? Jeg kan ikke komme til dyrlæge før onsdag. Jeg har foreholdt
YTs ejerinde at vi vil fremsende eventuel dyrlægeregning til hende.

Findes der fortrydelsespiller?
Kan man lave graviditetstests (hold kæft en spiritusprøve at skrive det
ord)?
Er det rimeligt at videresende regningen til fru YT?

Vagn Kofoed

Fra : Jytte

Dato : 04-04-04 07:58

Vagn Kofoed wrote:
> [...]
> det ord)?
> Er det rimeligt at videresende regningen til fru YT?

Dyrlægen kan give en abortsprøjte tre dage efter parringen. Vi har prøvet
det et par gange, der har ikke været komplikationer. Du skal bare være
opmærksom på at løbetiden bliver forlænget.
Jeg har aldrig hørt om graviditets tests, men der kommer jo så meget nyt. Du
må spørge dyrlægen.
Fru YT er ansvarlig for sin hund, og hvis den er trængt ind til jer, kan du
roligt sende regningen videre.

Hilsen
Jytte

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 04-04-04 09:13

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Du
> må spørge dyrlægen.
> Fru YT er ansvarlig for sin hund, og hvis den er trængt ind til jer, kan

Tusind tak. Jeg må nok se at finde en taxa eller et par busser i morgen.

Vagn Kofoed

Fra : BettinaP

Dato : 05-04-04 09:46

"Vagn Kofoed" <vagn.kofoedFJERN@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ord)?
> Er det rimeligt at videresende regningen til fru YT?

graviditetstest/blodprøve kan først ses efter den 28. dag og den er vist nok
først 100% sikker efter den 33. dag
Så hvis du kan nå fortrydelsessprøjten, så er det bare med at komem afsted

(33 dage er enormt længe at vente efter min mening)

BettinaP

Fra : Rikke Andersen

Dato : 05-04-04 09:53

Hejsa

Du kan få taget en blodprøve på 25. dagen. Og skulle hun være i uheldige
omstændigheder, kan man sprøjte dem af der.

I følge min dyrlæge er der ikke forskel på om man gør det på 3. dagen eller
25. dagen hvad evt. komplikationer angår, men fordelen jer jo helt klart at
man ikke sprøjter før man VED at hun er drægtig.

Og selvom man heldigvis ofte ikke får komplikationer, så kan de altså godt
opstå, så jeg ville aldrig selv sprøjte dem af med mindre jeg var 100%
sikker på at hun var drægtig og det var helt udelukket at hun skulle have
hvalpene.

Med hensyn til regningen. hvis din hunhund har været forsvarligt lukket inde
på din egen grund så kan du med god samvittighed ekspedere regningen videre
til ansvarlig hanhundeejer.

Rikke Andersen