MySQL og udtræk af katagorier
Fra : Dennis

Dato : 04-04-04 00:44

Jeg har følgende data i min MySQL (som jeg vil trække ud med PHP):

ID, Katagori, ParentID
1, Software, 0
2, Hardware, 0
3, Spil, 1
4, Shareware, 1
5, Strategi, 2
6, Arkade, 2
7, Singleplayer, 4
8, Multiplayer, 4

Jeg vil gerne kunne udtrække følgende rækkefølge ud fra ovenstående... vha.
én SQL forespørgsel:

Hardware (2)
Software (1)
-Shareware (4)
-Spil (3)
--Arkade (6)
--Strategi (5)
---Multiplayer (8)
---Singleplayer (7)

Det er jo så min mening, at man skal kunne have uendeligt mange katagorier,
så man ikke begrænser sig til f.eks.5 katagorier.
Kan man gøre det?

Fra : Troels Arvin

Dato : 04-04-04 10:27

On Sun, 04 Apr 2004 01:44:14 +0200, Dennis wrote:

> Det er jo så min mening, at man skal kunne have uendeligt mange
> katagorier, så man ikke begrænser sig til f.eks.5 katagorier. Kan man
> gøre det?

Ikke i MySQL, da MySQL hverken understøtter rekursiv SQL eller stored
procedures. Du må lægge en del af løsningen over i din PHP-kode.

Se i øvrigt http://troels.arvin.dk/db/rdbms/links/#hierarchical