Alternativ til Netstumbler?
Fra : RpR

Dato : 03-04-04 20:49

Som dem der har rodet lidt med WIFI nok ved, så dur Intel's ellers meget
udbredte kort ikke til Netstumbler. Hvad findes der af alternativer til
Netstumbler?

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-04-04 22:38

On Sat, 3 Apr 2004 21:49:29 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.dk>
wrote:

> Hvad findes der af alternativer til Netstumbler?

AirMagnet er et par klasser over, hvad jeg ellers har set[1].

Det er et professionelt produkt, der fås til laptops, PDA'er og
som en distribueret løsning, men det er også et begrænset antal
WLAN NICs, der er understøttet, og prisen er også professionel.

-A
[1] Ikke at det siger så afsindigt meget, for det er ikke mit
område[2].
[2] Ja, jeg er ansat i et firma, der sælger det.
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikkel Brodersen

Dato : 03-04-04 23:20

Boingo er en WISP, dvs. en serviceudbyder i USA, der ligesom f.eks. TDC
tilbyder trådløs adgang på offentlige steder.
De har en VPN klient, der samtidig fungerer som en scanner efter trådløse
netværk. Funktionaliteten er nogenlunde som Netstumbler, dog uden GPS
muligheder.
Til gengæld fanger den også probe-request/probe-response pakker, dvs. at den
kan se et trådløst netværk hvor man har slået SSID fra, bare der en en
klient der associerer på det tidspunkt man scanner.
Klienten virker på de fleste adaptere, men har dog givet mig lidt problemer
i sameksistens med andre VPN klienter og trådløse sniffere - på eget ansvar!
http://www.boingo.com/download.html

/Mikkel

Fra : RpR

Dato : 04-04-04 16:31

> [...]
problemer
> i sameksistens med andre VPN klienter og trådløse sniffere - på eget

Prøver lige Boingo dimsen.
Problemet er mest af alt at min nye laptop har Intel's Pro 2100 kort, som
praktisk talt ingen understøtter
Kan da for hulen ikke være så svært for f.eks. Netstumbler programmøren at
få NDIS 5.1 supporten til at virke. Microsoft plejer at være mere end bare
almindeligt flinke hvis man arbejder på noget der kunne betyde større
popularitet af deres produkter..

Fra : RpR

Dato : 04-04-04 16:52

> Prøver lige Boingo dimsen.

Bortset fra at den ingen history feature har så virker den da, men netop
history featuren i Netstumbler er jeg meget glad for =)