klare regler for at indfange katte
Fra : Heidi N. K.

Dato : 03-04-04 19:25

hej

hvor kan jeg finde nogle klare regler for hvornår og hvordan katte kan
og må indfanges.

jeg har forsøgt på skov- og naturstyrelsens hjemmeside, da det er dem
der administrere jagtloven...men jeg kan ikke finde noget der....eller
så kigger jeg ikke de rigtige steder.

mvh.
heidi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-04-04 19:48

hnk451@hotmail.com (Heidi N. K.) writes:

> hvor kan jeg finde nogle klare regler for hvornår og hvordan katte
> kan og må indfanges.

Det er lov om mark- og vejfred du skal have fat i.
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/1cc07c70f6e6abacc1256b500041528a

Hvis en kat befinder sig på din grund, har du ret til at optage den og
kræve lovfastsatte optagelsespenge.

Hvis katten har gjort skade på noget af dig, så har du krav på
erstatning fra ejeren.

Hvad du lige præcis mener med indfanges ved jeg ikke, men du må kun
optage katte på egen grund, ikke rundt om i byen.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt