Script der kan genkalde en VPN forbindelse
Fra : Morten Trab

Dato : 03-04-04 18:54

Nogen der kan fabrikere et script der kan genkalde en VPN forbindelse der
bliver afbrudt??

Skal bruge hhv. et script til serveren der kan sætte ruter op til fjern
netværk samt et script på klienten der kan sætte en rute til fjern netværk,
samt genkalde VPN forbindelsen...

Jeg er ikke ret meget inde i scripting til shell, så hvis der er en der
gider smide et script der kan det vil jeg blive glad...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-04-04 20:38

In article <c4mto5$3h2$1@svr-1.homedir.dk>, Morten Trab wrote:
> Nogen der kan fabrikere et script der kan genkalde en VPN forbindelse der
> bliver afbrudt??

ping den.anden.ende

Fra : Morten Trab

Dato : 03-04-04 21:19

meddelelse news:slrnc6u4km.2s3.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> ping den.anden.ende

Den skulle jo gerne finde ud af det automatisk...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Kent Friis

Dato : 03-04-04 22:07

Den Sat, 3 Apr 2004 19:53:45 +0200 skrev Morten Trab:
>Nogen der kan fabrikere et script der kan genkalde en VPN forbindelse der
>bliver afbrudt??

while :
do
vpn
done

Mvh
Kent

Fra : Morten Trab

Dato : 04-04-04 07:51

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> while :
> do
> vpn
> done

Ja tak, så oprettede den lige knap 100 VPN forbindelser!

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Kent Friis

Dato : 04-04-04 09:49

Den Sun, 4 Apr 2004 08:50:41 +0200 skrev Morten Trab:
>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

>Ja tak, så oprettede den lige knap 100 VPN forbindelser!

Kan din vpn-kommando ikke finde ud af først at returnere når
forbindelsen ryger? Det kan min.

Mvh
Kent

Fra : Morten Trab

Dato : 04-04-04 11:45

> Kan din vpn-kommando ikke finde ud af først at returnere når
> forbindelsen ryger? Det kan min.

Den bliver kaldt med kommandoen pptp HOST call PROFIL

Den returnerer med det samme forbindelsen er åbnet...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Kent Friis

Dato : 04-04-04 12:34

Den Sun, 4 Apr 2004 12:44:37 +0200 skrev Morten Trab:
>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

>Den bliver kaldt med kommandoen pptp HOST call PROFIL

Den er næsten magen til min:

sudo /usr/local/bin/pptp HOST -- file /etc/ppp/options.pptp
exit 0

>Den returnerer med det samme forbindelsen er åbnet...

Det burde den ikke, medmindre der er et &-tegn efter linien.

Mvh
Kent