lave en rullende tekstboks
Fra : KP

Dato : 03-04-04 18:18

Hej.
Jeg har xp home og bruger Frontpage 2000.
Hvordan laver jeg en boks hvori der kan
rulle tekst op nedefra og opad?. Kan det
laves i Frontpage 2000?
Fortsat god weekend.
Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-04 20:12

"KP" <kongstad@petersen.tdcadsl.INVALID> skrev :

>Jeg har xp home og bruger Frontpage 2000.
>Hvordan laver jeg en boks hvori der kan
>rulle tekst op nedefra og opad?. Kan det
>laves i Frontpage 2000?

Du kan lave det delvis i FP, men må rette lidt i koden i
htmlvisning.

Insert => Component => Marquee (rulleavis i dansk FP - vidstnok).

Du skal så ændre det til

<marquee style="width: 100px; height: 50px; border: 1px solid
red" direction="up">tekst<br>tekst</marquee>

width og height er bredde og højde på boksen, border er ramme
uden om, vil du ikke have border, så sletter du bare det.

Virker i IE og Opera, men ikke i Mozilla.
--
Knud