Gammel dansk
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-04-04 15:16

Hej

Som nogen af jer måske kan huske, så blev "min" hund, Alfred, aflivet
1. marts.

Min mor har lige haft ringet. Hun havde sagt til frokost, at hun nok
gerne ville have en ny alligevel, så straks var min lillesøster og far
sprunget op og nu har de altså fået en lille gammel dansk på 3
måneder. Og han hedder Tex! Så naturligvis skal han omdøbes. En gammel
dansk kan ikke hedde Tex.

Og så kan jeg ikke engang komme hjem før på fredag. Men så skal jeg
nok sørge for at tage nogle billeder af ham.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Kim Christensen

Dato : 04-04-04 17:06

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in message news:<ur7v5taem.fsf@trinekc.dk>...
> [...]
> sprunget op og nu har de altså fået en lille gammel dansk på 3
> måneder. Og han hedder Tex! Så naturligvis skal han omdøbes. En gammel

Hvordfor dog ikke det? I den alder skal du alligevel ikke forvente at
han lystrer noget navn alligevel! Tillykke med ham uanset navnet. Hvis
det nu skal være så find noget der rimer, det går jo trods alt let at
ændre navn i den alder.

En dansk hønsehund på 3 måneder der allerede er gammel. Det går stærkt
nu om dage:)

> Og så kan jeg ikke engang komme hjem før på fredag. Men så skal jeg
> nok sørge for at tage nogle billeder af ham.
>
> Mvh Trine

Mvh

Kim & hundene (som også hedder noget helt andet på papiret)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-04-04 13:58

SLETTESnemoris@yahoo.com (Kim Christensen) writes:

> Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in message

> Hvordfor dog ikke det?

En gammel dansk skal hedde et gammelt dansk navn. De to vi har haft
hed Oskar og Alfred, naboens hed Frigg, årets hund i år hedder Frida
osv. Så en gammel dansk skal hedde et gammelt dansk navn.

Hvis det så endda havde været TeX, så kunne vi snakke om det. ;)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-04-04 17:55

> [...]
> osv. Så en gammel dansk skal hedde et gammelt dansk navn.
>
> Hvis det så endda havde været TeX, så kunne vi snakke om det. ;)

Nej den er da helt gal ....En gammel Dansk hedder da SKÅL

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-04-04 21:50

> [...]
> osv. Så en gammel dansk skal hedde et gammelt dansk navn.
>
> Hvis det så endda havde været TeX, så kunne vi snakke om det. ;)

Nå ja så lad gå da. Hm, mine to hunde er tysk hhv. italiensk, det
vækker foruroligende perspektiver. Nåja min tysk ruhårede
hedder/kaldes Bjørn (på papiret Ralf!), det kan man godt hedde i
Tyskland. Det er værre med italiano'en.

hilsen Kim

Fra : Battlefield´s

Dato : 06-04-04 20:00

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vækker foruroligende perspektiver. Nåja min tysk ruhårede
> hedder/kaldes Bjørn (på papiret Ralf!), det kan man godt hedde i

Hej
Prøv at se denne side med gamle danske hundenavne. Tex findes ganske vist
ikke, men derimod Tax.
http://www.sa.dk/lak/saxo/hunde/navne.HTM
Hilsen Vibeke

---

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-04-04 12:01

> Hej
> Prøv at se denne side med gamle danske hundenavne. Tex findes ganske vist
> [...]
Tak for tippet, spændende side. Trist at læse hvor mange hunde der
dengang har levet som lænkehund!

Hilsen Kim