"Ren" uden stambog???
Fra : kenneth

Dato : 03-04-04 10:33

hej
kan man få en "ren" Golden retriever uden stambog??? vis ikke hvad er så den
bedste blandig til at få en hvalp til er være på samme måde??? jeg spørger
fordi vi ikke er milonære så kan ikke købe en hvalp til 7000 kr.
Hilsen Heidi

Fra : Heidi Jensen

Dato : 03-04-04 11:08

Hvilket rådighedsbeløb har du????
Du kan aldrig vide hvad du får, ved at købe et gadekryds, men de fleste er
nu tilfredse nok med det....

Hilsen Heidi

Fra : Lykke

Dato : 03-04-04 23:58

Du kan sagtens købe en hund uden stambog. begge forældre kan sagten være
racerene, men nogen prøver at skore kassen med en stambog.Pris ca. 2000 kr.
da der skal bruges penge til registrering og dyrlæger.
Jeg har selv en Münsterlænder til 5000 kr. og skal i dag til Givskud for at
hente en ny til 2000 kr.
hvalpen er af ægte forælder men, de parrede sig uden at skele til stambøger.
Det bliver hundehvalpene ikke ringere af men kun billigerer.

Poul

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-04-04 23:44

On Sun, 4 Apr 2004 00:57:33 +0200, "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>hvalpen er af ægte forælder men, de parrede sig uden at skele til stambøger.
>Det bliver hundehvalpene ikke ringere af men kun billigerer.

hvad så med indavl ? hvis jeg skulle vælge en uden stamtavle ville jeg
da hellere vælge en hund der havde 2 forskellige racer som forældre,
så er man da sikker på at der ikke er indavl i , for indavl gør altså
hunden ringere kan man roligt sige

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Pwh

Dato : 03-04-04 11:09

kenneth wrote:
> [...]
> så den bedste blandig til at få en hvalp til er være på samme måde???
> jeg spørger fordi vi ikke er milonære så kan ikke købe en hvalp til

Hmm, hvis i ikke har råd til at give 7000kr for en hund, har i så overhovedet
råd til at have en. I runde tal regner jeg med at Tyson (Lab/Schæfer) koster
mig ca 500kr/mnd i foder, årlig dyrelæge, forsikring og diverse. Går han så
hen og bliver syg eller kommer til skade bliver tallet et helt andet da min forsikring
ikke dækker alt og jeg skal selv lægge pengene ud til behandlingen er overstået.
Så inde i mit hoved er det ret ligegyldigt om man giver 2000 eller 7000kr for hunden
da jeg selv regner med at min kommer til at koste ca 10 år * 6000kr = 60000kr
og det tal kan meget let gå hen og blive noget større.
Så har i en meget stram økonomi er mit råd til jer at regne på det en gang til, i kan
ikke regne med at jeres hund kan leve af madrester, lade værer med at forsikre og
samtidigt gå ud fra at kræet aldrig går hen og fejler noget.

/Jens

Fra : kenneth

Dato : 03-04-04 11:20

vi får omkring 20.0000 kr hver 3 månde eller sånnen noget men til sommer er
der ferie o.s.v og det koster jo også men mad og alt det har vi råd til
selvfølig skal den have hundemad (vil ikke give den madrester for det er
syndt)
Hilsen Heidi

Fra : Pwh

Dato : 03-04-04 12:26

kenneth wrote:
> [...]
> sommer er der ferie o.s.v og det koster jo også men mad og alt det
> har vi råd til selvfølig skal den have hundemad (vil ikke give

Det vedkommer for så vidt jo ikke mig hvor mange penge i har og man skal da heldigvis
heller ikke værer rig for at have hund. Bare i er forberedt på at en stor hund let
koster 500kr/mnd og kan undværer de penge uden probs, så er det jo fint.
Får i hunden fra hvalp så skal i værer forberedt på at der er en del udgifter i starten
til snor og halsbånd, vaccination, evnt ørermærkning, madskål og mange andre småting.

/Jens

Fra : Heidi Jensen

Dato : 03-04-04 11:22

> Hmm, hvis i ikke har råd til at give 7000kr for en hund, har i så
overhovedet
> råd til at have en.

Det kan jeg kun give dig ret i...... meeeeen gadekryds skal også have et
hjem...

> [...]

forsikre og
> samtidigt gå ud fra at kræet aldrig går hen og fejler noget.

Har man ikke råd til at give hvad det koster for en hund, har man heller
ikke råd til at have den. Et godt råd kunne være at vente med at købe den
hund..... læg alle de penge til side, du/I vil skulle bruge på den om
måneden.... Så til sidst har du råd til at købe dig en "ordenlig" hund. Og
du har fået en fornemmelse af hvad det virkelig koster at eje en hund,
uanset om det er et kryds eller ej...

Heidi

Fra : Anne Mette

Dato : 03-04-04 11:43

> [...]
> måneden.... Så til sidst har du råd til at købe dig en "ordenlig" hund. Og
> du har fået en fornemmelse af hvad det virkelig koster at eje en hund,

Sagt efter Heidi´s mening, at en gadekryds er ikke en ORDENLIG hund...
jeg forstår udemærket Den anden heidi´s mening, da jeg også selv syntes at
7000 kr er mange penge for en hund.... i bliver ved med at sige at hun så
ikke har råd til en hund, men det passer jo ikke...
Pwh kommer også med en fin udregning om hvor meget hans hund koster om
måneden, men der i har han altså ikke del de 7000 kr. ud på 12 månender.
det er da noget andet når alle udgifter bliver delt ud over hele året.. og
der er STOR for skel imellem 7000 kr og 500 kr...
jeg bruger gennemsnit ca. 700 - 800 kr på min hund om måneden.... og han
kostede kun 500 da vi købte ham OG han er en blandning...
selvfølgelig skal man havde råd til at hunden skal til dyrelægen, hvis der
er noget i vejen med den... men er det ikke nemmere at sætte de 7000 kr ind
på en konto i stedet for, til uforudset udgifter???

bare lige min mening.

MvH
Anne Mette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 03-04-04 15:46

"Anne Mette" <soliema(cykel)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Og

> Sagt efter Heidi´s mening, at en gadekryds er ikke en ORDENLIG hund...

Et gadekryds er en ordenlig hund, og de skal selvfølgelig også have et
hjem... Har selv haft et i tidernes morgen... Jeg mener med det at Heidi har
udtalt helt fra starten af, at hun brændene ønskede sig en golden.... hun
blev dybt rystet over de priser hun så havde at føle på... Derfor mener jeg
ikke at hun skal nøjes med et gadekryds, når det nu ikke er det hun helst
ville have haft.
> jeg forstår udemærket Den anden heidi´s mening, da jeg også selv syntes at
> 7000 kr er mange penge for en hund.... i bliver ved med at sige at hun så
> ikke har råd til en hund, men det passer jo ikke...

Jeg synes hun skal spare pengene sammen, og købe sig det hun ønsker sig (det
må vi andre jo gøre, som ikke har røven fuld af penge). 7000 kr. er mange
penge, men når først har købt hunden, tænker man sgu ikke over, at man har
givet så meget for den... Blot at man har fået det man ønskede sig... om det
så tager 1/2 år eller 1 helt, hvis man vil have en hund af bestemt race, må
man jo vente til man har råd og den rigtige hvalp er der.

> [...]
ind
> på en konto i stedet for, til uforudset udgifter???

Jooo men hvis det nu ikke er et gadekryds hun øsnker sig? Selvom hun har
sparet de penge sammen til en golden, kan hun vel alligevel stadig sætte
penge ind til uforudsete udgifter....

> bare lige min mening.

..... Og bare lige min....

Hilsen Heidi

Fra : Pwh

Dato : 03-04-04 11:45

Heidi Jensen wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg kun give dig ret i...... meeeeen gadekryds skal også have
> et hjem...

Jamen det var heller ikke det jeg mente med det, jeg har jo selv et gadekryds
af Lab og Schæfer og regner med at skulle have en krydsning mellem Rotte og Lab
her til Maj. Jeg menet kun at det i det samlede regnskab var ret ligegyldigt om man
gav 5000kr mere eller mindre for hunden i anskaffelse. Det er skam ikke for at spare
penge at jeg selv vælger blandinger.

> I runde tal regner jeg med at Tyson (Lab/Schæfer) koster

> Har man ikke råd til at give hvad det koster for en hund, har man
> heller ikke råd til at have den.

Precis det jeg mente, udgiften til at have hund skulle helst ikke komme som
en overraskelse, de fleste jeg stille mit regnestykke op overfor bliver noget
overraskede over hvor dyrt det faktisk er at have hund.

/Jens

Fra : Pia J

Dato : 03-04-04 12:24

> gav 5000kr mere eller mindre for hunden i anskaffelse. Det er skam ikke
for at spare
> penge at jeg selv vælger blandinger.

Har man givet 4000 mindre for hunden har man jo teknisk set 4000 mere til
uforudsete dyrlægeregninger.... Så lidt godt gør det nu alligevel. Min
økonomi er i hvert fald ikke sådan at jeg bare kan sige "pyt det er jo kun
4000" - også selvom der kommer flere penge næste måned. De 4000 kan trods
alt fodre på kræet i ca. 8 mdr. før man skal have hånden i lommen igen.

Pia - med 8 dyr i huset og godt ved hvad det koster.

Fra : Pwh

Dato : 03-04-04 12:34

Pia J wrote:

> Har man givet 4000 mindre for hunden har man jo teknisk set 4000 mere
> til uforudsete dyrlægeregninger.... Så lidt godt gør det nu
> alligevel.

Det kan du da have helt ret i, der er bare en advarselslampe der begynder
at blinke hos mig når jeg hører at 4000kr begynder at betyde noget når man
skal til at have hund. De fleste er vel glade for at spare 4000kr, det skal bare
ikke værer det beløb der er afgørende for om man har råd til at få hund efter min mening.

/Jens

Fra : Pia J

Dato : 03-04-04 12:38

> det skal bare
> ikke værer det beløb der er afgørende for om man har råd til at få hund
efter min mening.

> /Jens

Nej, alternativet er jo at vente med at købe til man har sparet det hele
sammen.

:Pia

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-04-04 12:46

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Det kan du da have helt ret i, der er bare en advarselslampe der begynder
> at blinke hos mig når jeg hører at 4000kr begynder at betyde noget når man
> skal til at have hund.

Tja, herhjemme er vi to mennesker på SU. Det betyder, at vi får 4000 kr.
udbetalt om måneden hver. Herudaf skal vi så betale udgifter husleje,
telfon, forsikring mv. Så 4000 kr. betyder faktisk en hel del her, da det
faktisk svarer til en månedløn for en af os. Vi ville derfor heller ikke
have råd til at købe en hund til 7.000.

Alligevel har vi en hund, som lever i bedste velgående. Han får mad hver
dag, han kommer til dyrlægen, når det er nødvendigt. Derudover har en
dårligt hjerte, så har får dyrt hjertemedicin og noget supplerende medicin.

Det der har været afgørende for os er, at vi har valgt at prioritere det at
have hund frem for alt muligt andet, og derfor er det også enhver forundt at
have hund, hvis bare man er villig til at prioritere.

Det er såmænd ikke pengepungen, der er afgørende - men om man elsker kræet
og har det som en prioritet i sin hverdag. At der så kan komme en dag, hvor
en regning bliver så stor, at den ikke er til at betale, jamen det kan vel
ske for alle os herinde - medmindre der sidder nogen, der har et pengetræ i
haven.

Med venlig hilsen
Karina,
der øjensynligt aldrig skulle have haft hund

Fra : Pwh

Dato : 03-04-04 18:14

> [...]
> del her, da det faktisk svarer til en månedløn for en af os. Vi ville
> derfor heller ikke have råd til at købe en hund til 7.000.

Hvis i sparede sammen som Pia J foreslog, så ville i vel også have råd
til at købe en hund til 7000kr. Men hvis man som jeg mener at man kan
blive lige så glad for en hund til 2000kr, så er der da ikke nogen grund til
at stræbe efter en til 7000kr. Bare man har gjort sig klart at udgiften til selve
indkøbet er den mindste udgift samlet set, det er det eneste jeg mener med det.

> [...]
> det at have hund frem for alt muligt andet, og derfor er det også
> enhver forundt at have hund, hvis bare man er villig til at

Jepper, precis det jeg mente. Det var heller ikke for at skræmme Heidi fra at få hund,
men skal da heldigvis ikke værer rig for at have hund. Man skal bare gører sig det klart
at der er en del udgifter forbundet med at værer hundeejer.

> [...]
> en dag, hvor en regning bliver så stor, at den ikke er til at betale,
> jamen det kan vel ske for alle os herinde - medmindre der sidder

Det var derfor at jeg nævnte sygeforsikring aom en fast del af udgiften til
at have hund. Hvis man har en lidt stram økonomi kan det jo værer fristende
at vælge den fra, og så kan det jo værer den rene ruin eller døden for hunden
hvis den kommer til at fejle noget.

/Jens

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 03-04-04 14:27

kenneth wrote:

> [...]
> den bedste blandig til at få en hvalp til er være på samme måde??? jeg
> spørger fordi vi ikke er milonære så kan ikke købe en hvalp til 7000 kr.
Hvis 7000,- er for meget for en racehund så prøv at kigge på internatterne.
Der sidder masser af hunde og venter på nye ejere...

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 03-04-04 16:33

"Tobias K. Tobiasen" <news1@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> skrev i en
meddelelse news:406ebc02$0$222$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis 7000,- er for meget for en racehund så prøv at kigge på
internatterne.
> Der sidder masser af hunde og venter på nye ejere...

Det synes jeg er en god idé.
Dyrenes beskyttelse har 1 golden på listen. En tæve på 4 år. Men der er også
mange hvalpe der mangler gode hjem.
Hvis man gerne vil have en bestemt type hund, så kan man jo følge deres
hjemmeside igennem et stykke tid. Så skal den rigtige hund nok komme

F.eks. var der i sidste uge en golden hvalp på 6 mdr. Nøøj hvor det kriblede
i mig for at få fat i den. Den lignede min egen golden på en prik. Men øv,
manden vil kun have én hund. Men det ser ud til at den er blevet afsat

Lisbeth

Fra : pedellen

Dato : 03-04-04 22:10

"kenneth" skrev d. 03-04-04 10:33 dette indlæg :
> [...]
spørger
> fordi vi ikke er milonære så kan ikke købe en hvalp til 7000 kr.

Hej Heidi

Lige nu er der golden retrivere med stambog i Den Blå avis til 3500 kr.,
så de kan findes billigere.

Mvh
Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-04-04 08:14

"kenneth" <sillent@mail-online.dk> wrote in message
> [...]
> bedste blandig til at få en hvalp til er være på samme måde??? jeg spørger
> fordi vi ikke er milonære så kan ikke købe en hvalp til 7000 kr.

Det kan man sagtens, men er det ikke lidt som en bil uden registrering ?
Nu er det jo faktisk ikke de 7000 (som nokogså er i overkanten for en
golden) der koster i det lange løb, men:

- foder (500 / mdr)
- dyrlæge (mindst 500 / år)
- hundetræning (1000 / år)
- liner etc.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Louise

Dato : 06-04-04 16:24

Selvfølgelig kan du det. Men mig bekendt er en golden en race med en
del sundhedsproblemer, som der bør checkes for, og ved en hund uden
papirer opnår du :

1)Højest sandsynligt ingen check af forældrene mht arvelig sygdomme
(HD osv )
2)Ingen garanti på hvalpen hvis der er noget galt
3)Ikke mulighed for at gå til feks markprøver, hvis I skulle få lyst
til det.
4)Ikke mulighed for at udstille hvis I skulle få lyst til det.

De to sidste er måske ikke så vigtige, men det synes jeg absolut de to
første er. I kan hurtigt komme af med lige så meget med hunde uden
stambog som en med, simpelthen fordi at hvis det går galt og den har
en sygdom, så får I ingen penge refunderet nogle steder.

Alternativt vil jeg anbefale Jer at købe en omplaceringshund eller en
hvalp/unghund med fejl; den vil så være noget billigere og I har
stadig kendskab til hunden og en vis garanti.

Held og lykke med det.

Fra : x Vuf x

Dato : 06-04-04 16:36

6 Apr 2004 08:23:33 -0700, Louise wrote:

>Alternativt vil jeg anbefale Jer at købe en omplaceringshund eller en
>hvalp/unghund med fejl; den vil så være noget billigere og I har
>stadig kendskab til hunden og en vis garanti.

Helt enig Louise.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html sonpet***@pc.dk fjern salamien

Dejlige Papillonhvalpe. 2 piger hvid/zobel.
De er nu 4 uger og begynder så småt at ku' li' maden.

Fra : karsten klaaby

Dato : 11-05-04 11:07

"x Vuf x" <nospam@***sonpet.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Vi har en Golden retriever, og det er for os en rigtig dejlig hund, han er
ægte og med stamtavle, og kostede 3000 kr, så det kan lade sig gøre at få en
ægte med stamtavle uden den behøver koste 7000 kr. Kig lidt omkring evt.
hos en privat og ikke kun kenneler.

MVH Pia

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 11-05-04 12:03

Vi gav kr. 5.500 for en utrolig dejlig golden med stamtavle. Det var hos en
privat opdrætter. Check hvalpelisten hos
http://www.apporterendegoldens.dk/hvalpe.htm eller hos
http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp=5&Vis=http://80.163.170.166/cgi-bin/dkk0021x.pgm&Titel=Hvalpeliste

Lisbeth

Fra : x Vuf x

Dato : 11-05-04 13:47

Tue, 11 May 2004 12:07:22 +0200, karsten klaaby wrote:

Hvad er dette?

>"x Vuf x" <nospam@***sonpet.com> skrev i en meddelelse

Jeg har IKKE skrevet dette indlæg!!!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : karsten klaaby

Dato : 11-05-04 15:00

> Hvad er dette?

> Jeg har IKKE skrevet dette indlæg!!!

> Mvh Sonja P. >

Undskyld min fejl fik ikke klippet nok i dit indlæg, der står også "Louise
vrote"............Undskylder mange gange..................det jeg ville var
bare at fortælle at en ægte Golden med stamtavle ikke nødvendigvis behøver
koste 7000 kr for at være god hund.

MVH Pia

Fra : kenneth

Dato : 13-05-04 20:12