Læse .eml fil, og fortolke indhol
Fra : Casper Bang

Dato : 03-04-04 10:18

Hej,

Jeg leder efter en komponent som kan læse en .eml fil, og give mig
information såsom subject, from, to, body.
Den skal kunne fortolke de forskellige standarder.

Er der nogen der kender til en sådan komponent/funktion som kan bruges i
ASP/IIS?
Jeg overvejede selv at gå i gang med at skrive en funktion til det - men der
er MEGET at sætte sig ind i med alle de RFS standarder etc..

På forhånd mange tak for hjælpen!!

~Casper Bang

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-04-04 11:50

"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar_fjerndette_.net> wrote in

> [...]
> Den skal kunne fortolke de forskellige standarder.
>
> Er der nogen der kender til en sådan komponent/funktion som kan bruges

Mon ikke sådan noget som ASPPop3 eller lignende kan gøre det for dig? Der
findes en række komponenter, der kan hente emails fra POP3-services, men
jeg er lidt usikker på, om du kan få dem til at "sluge" en .eml-fil.

> Jeg overvejede selv at gå i gang med at skrive en funktion til det -
> men der er MEGET at sætte sig ind i med alle de RFS standarder etc..

Det er rigtigt, at der er mange ting at sætte sig ind i mht RFC-
beskrivelser, men imo er tiden givet godt ud. Du vil opleve at det faktisk
ikke er så svært igen.

For de specifikke teknikker til at trække data ud fra en email bør du
spørge i enten dk.edb.internet.software.mail+news eller blot i
dk.edb.internet.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Casper Bang

Dato : 05-04-04 17:17

> Mon ikke sådan noget som ASPPop3 eller lignende kan gøre det for dig?

Asppop3 ser ud til at kunne gøre det; jeg kan godt sætte en pop3 mail
account op i den mappe i stedet uden problemer.

> Det er rigtigt, at der er mange ting at sætte sig ind i mht RFC-
> beskrivelser, men imo er tiden givet godt ud. Du vil opleve at det faktisk
> ikke er så svært igen.

Tjaa, du har nok ret i at det er rart at vide... hvis jeg bare havde haft
tid til det :/

> For de specifikke teknikker til at trække data ud fra en email bør du
> spørge i enten dk.edb.internet.software.mail+news eller blot i
> dk.edb.internet.

Jeg har spurgt der; det var dér jeg fandt ud af hvor meget der var at sætte
sig ind i ;)

Anyway, jeg tror jeg er godt kørende nu. Vil downloade en trial version af
ASPPOP3, og se om jeg kan få det til at virke... lisencen er ikke så galt
dyr igen ($70).

Tak for hjælpen!

Fra : Casper Bang

Dato : 05-04-04 20:46

> Asppop3 ser ud til at kunne gøre det; jeg kan godt sætte en pop3 mail
> account op i den mappe i stedet uden problemer.

Har siddet og rodet med det en del nu, og det virker som det skal...
Men er det bare mig eller er den komponent ikke lidt langsom? POP3 serveren
er på samme maskine som IIS, så det burde gå ret hurtigt...
Umidelbart er der bare et ret stort delay (halvt sekundt, but still) før den
er færdig med det... som om det tager lang tid at indlæse dataene.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-04-04 21:18

> [...]
> Umidelbart er der bare et ret stort delay (halvt sekundt, but still)
> før den er færdig med det... som om det tager lang tid at indlæse

Jeg har ingen anelse om det, da jeg aldrig har brugt den.