Lille netværks mappeproblem
Fra : JJ

Dato : 03-04-04 10:07

Hej

Jeg har sat min bærbare og min stationære op i et lille nætværk via en
switch.

De kan se hinanden og man kan får lov til at se roden på de sharede
drev.
Problemet er så snart jeg forsøger at tilgå mapperne på de sharede
drev får jeg adgang nægtet.

Der er XP Home på begge maskiner og problemet er på begge maskiner ved
tilgang fra den anden.

Nogen forslag?

/Jesper

Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.

Fra : Jakob Buron

Dato : 03-04-04 10:37

Har du husket at sætte læserettighederne på de filer du deler?

Det gøres via properties for mappen -> fanebladet Security. Det nemmeste er
at give Everyone læserettigheder. Bemærk at det er et andet sæt rettigheder
end properties -> fanebladet Sharing.

mvh
Jakob
--
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.

Fra : JJ

Dato : 03-04-04 11:59

On Sat, 3 Apr 2004 11:36:49 +0200, "Jakob Buron"
<jakob01@webhiker.NOT> wrote:

>Det gøres via properties for mappen -> fanebladet Security. Det nemmeste er
>at give Everyone læserettigheder. Bemærk at det er et andet sæt rettigheder
>end properties -> fanebladet Sharing.

Skal jeg gøre det for hver enkelt mappe?
Er der ikke en nem måde at share et helt drev?

/Jesper

Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.

Fra : Jakob Buron

Dato : 03-04-04 12:53

> Skal jeg gøre det for hver enkelt mappe?
> Er der ikke en nem måde at share et helt drev?

Du kan gøre præcis det samme for et helt drev. My Computer -> Properties for
drevet -> fanebladet security.

mvh
Jakob

Fra : JJ

Dato : 03-04-04 13:17

On Sat, 3 Apr 2004 13:52:58 +0200, "Jakob Buron"
<jakob01@webhiker.NOT> wrote:

>Du kan gøre præcis det samme for et helt drev. My Computer -> Properties for
>drevet -> fanebladet security.
Tak for det.
Hos mig hedder fanabladet bare deling og har et underpunkt der hedder
netværksdelig og sikkerhed.

Klikkede et par gange på "del denne mappe på netværket" fluebenet og
det slog igennem

Iøvrigt tror jeg det forvirrede mig lidt mht. delingen at:
quote (XP hjælp)
Funktionen Deling er ikke tilgængelig for systemmapperne Dokumenter og
indstillinger, Programmer og Windows
unqoute

Det var bla. mappen Programmer jeg forsøgte at tilgå.

/Jesper
Tell me, I forget.
Show me, I remember.
Involve me, I understand.