konventer jpg/bmp til dxf filer
Fra : Jan Larsen

Dato : 02-04-04 23:12

Hej

Findes der noget programmel til linux der kan sub.

/Jan

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-04-04 23:41

Jan Larsen wrote:
> Hej
>
> Findes der noget programmel til linux der kan sub.

Det ville være nemmere den anden vej.

Dxf er et vektorformat og jpg/bmp er et bitmapformat.

Det vil være et stort arbejde, fordi der skal tilføjes en del
information som bitmaps ikke indeholder, for at du kan få en dxf ud af det.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 03-04-04 00:37

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
>
> Det vil være et stort arbejde, fordi der skal tilføjes en del
> information som bitmaps ikke indeholder, for at du kan få en dxf ud

Der findes jo software til Windows, eks. Adobe Streamline, så det kan
lade sig gøre.
(ikke reklame for MS, blot en konstatering at det er muligt)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 03-04-04 10:51

Soeren Nielsen wrote:

> Der findes jo software til Windows, eks. Adobe Streamline, så det kan
> lade sig gøre.
> (ikke reklame for MS, blot en konstatering at det er muligt)

Jeg så engang et program til Atari ST, der kunne generere vector-grafik
ud fra bitmaps. Der må da findes noget...
Jeg kan se at Gyve (gyve.org) er stoppet... men der er noget, der hedder
"sodipodi", der ser lovende ud (ala GIMP - bare vektor-grafik).
Prøv at checke det.

Peter

Fra : Kent Friis

Dato : 03-04-04 11:44

Den Sat, 03 Apr 2004 11:51:01 +0200 skrev Peter Mogensen:

>Jeg så engang et program til Atari ST, der kunne generere vector-grafik
>ud fra bitmaps. Der må da findes noget...

Prøv at kigge efter "potrace" på freshmeat.

Potrace is a utility for tracing a bitmap, which means, transforming
a bitmap into a smooth, scalable image. The input is a portable
bitmap (PBM), and the default output is an encapsulated PostScript
file (EPS). A typical use is to create EPS files from scanned data,
such as company or university logos, handwritten notes, etc. The
resulting image is not "jaggy" like a bitmap, but smooth. It can then
be rendered at any resolution.

Mvh
Kent

Fra : Jan Larsen

Dato : 04-04-04 00:19

Tak for for alle svarene, de bragte mig på AutoTrace.

/Jan