mailto link
Fra : Benjamin

Dato : 02-04-04 22:40

hej

Forsøger at lave en mailto link hvor der skal meget tekst med i bodyen, på
den alm. HTML måde er der tegnbegrænsning så jeg tænkte om noget a la
nedenstående overhovet er muligt ....

<%
dim b
dim emne

emne = "hej med dig"

b="<html><body>"
b=b & "Hej " & "<br><br>"
b=b & "Bla bla bla bla en ehle masse tekst...<br><br>"
b=b & "Der bla bla <br><br>"
b=b & "Du gav flg. oplysninger:<br>"
b=b & "Navn:" & request form ("navn")

%>

og så i mailto funktionen anføre

mail</a>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-04-04 18:03

Benjamin skrev:

> Forsøger at lave en mailto link hvor der skal meget tekst med
> i bodyen, på den alm. HTML måde er der tegnbegrænsning

Hvad mener du med tegnbegrænsning?

> så jeg tænkte om noget a la nedenstående overhovet er muligt

[Snip eksempel]

Dit eksempel - hvor du opbygger emne og brødtekst som variable i
asp - gør ingen forskel mht. hvad der kan stå i mail-linket. Det er
alene den udskrevne html-kode der betyder noget. Her kan du ikke
direkte bruge html-koder. Du kan muligvis skrive &gt; i stedet for
"<" og på den måde få html-koden over i en mail, men jeg tror ikke
at du kan få det vist/fortolket som html.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benjamin

Dato : 04-04-04 18:55

> Hvad mener du med tegnbegrænsning?

at der ikke kan overføres 2 x A4 siders tekst til bodyen