Hesteshow på TV
Fra : Liz B.

Dato : 02-04-04 21:13

På TV2 vises hesteshow, i morgen lørdag, kl.20.00.

Hilsen Liz

Fra : Kim S

Dato : 02-04-04 23:11

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> På TV2 vises hesteshow, i morgen lørdag, kl.20.00.

Var inde og se det live....Det var "lidt flot" ....

Mvh, Kim

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 03-04-04 19:55

> Var inde og se det live....Det var "lidt flot" ....

Ja, det må man da håbe det var, for det var da røvsygt på tv2.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 03-04-04 00:11

> På TV2 vises hesteshow, i morgen lørdag, kl.20.00.

Det glæder jeg mig til at se :)
Jeg synes godt nok de virker lidt voldsomme over for hestene, på de
billeder jeg har set (med hiven og flåen i stangbid). Alle kan lave fejl,
men jeg forventer mig lidt mere af et "show".
Alle siger bare at det er iih og ååh så flot, så nu vil jeg da sidde
og lure bag skærmen herhjemme

- Lene
www.HesteChatten.dk

Fra : Mette

Dato : 03-04-04 07:21

Det var rigtigt flot, og nogle kunne lave nogle flotte ting uden at røre
tøjlerne, men der var også nogle, der hev lidt vel meget i kræene.

Det er jo også forskellige skoler, der er repræsenteret. Noget er
show-/stuntridning, mens andet er spansk osv.

Jeg var derinde, da de filmede, men ikke sammen med kongehuset, så de må
have filmet flere show og sat dem sammen til et program. Det bliver
spændende at se.

Mvh,
Mette

Fra : Pia J

Dato : 03-04-04 08:09

> Jeg var derinde, da de filmede, men ikke sammen med kongehuset, så de må
> have filmet flere show og sat dem sammen til et program. Det bliver
> spændende at se.

Jeg var derinde samtidig med kongehuset, men kan ærlig talt ikke huske om de
filmede, jeg så på heste....

Og så fik jeg i øvrigt grundigt på hattepulden i et andet forum for at sige
at nogen af de spanske heste så meget frustrerede ud bl.a. over bidet og at
jeg ikke syntes ridekunsten var noget at komme efter i forhold til fx den
spanske rideskole fra Wien.

:Pia

Fra : Mette

Dato : 03-04-04 09:35

> Jeg var derinde samtidig med kongehuset, men kan ærlig talt ikke huske om
de
> filmede, jeg så på heste....

Vi havde en projektør lige i fjæset....

> [...]
at
> jeg ikke syntes ridekunsten var noget at komme efter i forhold til fx den

Okay, det er jeg nu helt enig med dig. Flot show, men ikke flot ridning -
bortset fra enkelte momenter.

Mvh,
Mette

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 03-04-04 20:00

> Okay, det er jeg nu helt enig med dig. Flot show, men ikke flot ridning -
> bortset fra enkelte momenter.

Nu er showet så overstået.
Jeg kan se, at jeg ikke er gået glip af noget.

Dog var jeg positivt overrasket over, at rytterne sad rimelig stille med
deres hænder. Det så værre ud på billederne, efter min mening.

Klovnen var efter min mening det sjoveste. Nogle af de andre shows var
lidt billige. Men de har selvfølgelig også skulle udfylde et par timer(?).

Men vil man se ridning, så vil jeg hellere anbefale aftentræning hos
Bent Branderup. Det ville familien Danmark så næppe være særligt
interesseret i ;)

- Lene
http://www.HesteChatten.dk/

Fra : Liz B.

Dato : 03-04-04 20:12

Ja, det var så det! Jeg vil gerne se mere, men ikke på fjernsyn, helst
live. Men det var flot med billeder taget ovenfra.
Det første indslag fik mig til at tænke på western ridning - mon ikke det
var der i Spanien det hele startede? Jeg bliver mere og mere grebet af
western efterhånden som jeg læser om det! Mon min gammel hoppe kunne finde
ude af det?

Hilsen Liz

Fra : taina

Dato : 03-04-04 22:07

> [...]
> var der i Spanien det hele startede? Jeg bliver mere og mere grebet af
> western efterhånden som jeg læser om det! Mon min gammel hoppe kunne

Selvfølgelig kan hun det! Heste er kloge - nåja, på nogle områder i hvert
fald...

mvh. tina

Fra : taina

Dato : 03-04-04 22:11

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Klovnen var efter min mening det sjoveste. Nogle af de andre shows var
> lidt billige. Men de har selvfølgelig også skulle udfylde et par timer(?).

Jeg synes, han var helt fantastisk! Var det en jyde, han red på? Jeg har
selv engang forsøgt mig ud i dressurens kunst på en shire, og det var altså
ikke helt nemt! Så bliver man helt paf over, at det kan lade sig gøre at få
sat så meget skub under sådan en stor hyp. Den så også ud som om, den
hyggede sig, og der var krudt i den - den får vist for meget havre

mvh. tina

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-04-04 23:37

On Sat, 3 Apr 2004 23:10:38 +0200, "taina"
<tinachristoffersenFJERNES@hotmail.com> wrote:

> [...]
>sat så meget skub under sådan en stor hyp. Den så også ud som om, den
>hyggede sig, og der var krudt i den - den får vist for meget havre

   Vi har en stor Clydesdale gående ude ved os. Og bortset fra at
han stadig ikke er så stabil i galop på bane som man ku ønske sig så
er han altså slet ikke dårlig i dressuren! OG der er masser af skub i
røven af ham også =) Og han er faktisk ret nem at ride. Det er han
naturligvis fordi der er lagt en del arbejde i det - men alligevel -
han er 183 og jeg er ikke mere end 160 og jeg kan stadig ride ham =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : taina

Dato : 04-04-04 11:06

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> naturligvis fordi der er lagt en del arbejde i det - men alligevel -
> han er 183 og jeg er ikke mere end 160 og jeg kan stadig ride ham =)

Nøøøj! Det må også se helt godt ud...

mvh. tina

Fra : Pia J

Dato : 04-04-04 07:26

"taina" <tinachristoffersenFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Jeg synes, han var helt fantastisk! Var det en jyde, han red på?

Der er vist rimelig enighed rundt omkring om, at det nok var en
Schwarzwalder Fuchs han red på. Lækker sag, uden diskussion, selv min mand
syntes det var flot.

:Pia

Fra : Mette

Dato : 04-04-04 09:11

> Der er vist rimelig enighed rundt omkring om, at det nok var en
> Schwarzwalder Fuchs han red på. Lækker sag, uden diskussion, selv min mand
> syntes det var flot.

Det var utroligt flot, da han lavede capriole på den kæmpehest. Nøj!

Jeg er i øvrigt enig - det bedste indslag var ham og hesten. Stor
underholdningsværdi, og i hvert fald set fra min plads udmærket ridning. Men
der var mange gode indslag i showet, så det er synd, hvis TV2's udgave var
dårlig.

Mvh,
Mette

Fra : Anet

Dato : 04-04-04 09:51

Vi var alle ved at dø af grin da klovnen tog den skråt igennem i fri
trav.....bare ansigtudtrykket og så at jakken blafrede efter ham mens han
styrtede derudaf. Han var virkelig god og det var han også efterfølgende da
han red den store tunge hest.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Mette

Dato : 04-04-04 11:20

> [...]
> styrtede derudaf. Han var virkelig god og det var han også efterfølgende

Det var fantastisk at se, hvordan hesten først var utroligt dominerende
overfor ham. Alle hestesprogets nuancer var der, og det så ud, som om hesten
fuldstændigt havde kontrollen over ham på jorden. Så hoppede han ombord og
gik i gang med et flot dressurprogram, der endte i en capriole! Helt
tydeligt bare skuespil, da hesten dominerede ham, men hvordan i alverden
træner man en hest, så den får lov at være så strid overfor en, uden at den
mister respekten.

Det var flot, virkelig flot, synes jeg, især når man tog alle aspekter i
hans indslag med. Han var hele billetprisen værd i sig selv! Og jeg var også
ved at trille ned af stolen af grin i begyndelsen. Det så godtnok sjovt ud,
da han gennemførte et helt dressurprogram uden hest. <grin>

Jeg kedede mig bravt, da de red med damer bagpå og et par af de andre af den
type indslag. Den slags kan jeg godt undvære, men der har nok været nogle,
der syntes om det. Der var i hvert fald noget for stort set enhver smag i
det show, må man sige. Lidt vel meget cirkus (jeg keeeeder mig til
cirkusforestillinger), men også mange gode indslag og rigtigt mange flotte
heste, man kunne se på.

Jeg var inde at se det sammen med en, der havde set det ugen før, og hun
sagde, at der var meget mere den dag, nok fordi der var kameraer på. Vi fik
to caprioler, hvor de ikke havde fået så meget som en levade (trods showets
navn) ugen før. Der var mange ting, der ikke var med i det første show, hun
så. Det er lidt snyd, sådan noget. Billetterne var ikke ligefrem gratis -
hun havde betalt omkring 400,- for det første gang, så hun var noget skuffet
over første show.

Mvh,
Mette

Fra : Anet

Dato : 03-04-04 08:38

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> På TV2 vises hesteshow, i morgen lørdag, kl.20.00.

(klip)

Endelig sendes der noget om heste på tv2 eller i Dr1. Det er ikke så tit at
det er på programmet. Det undrer mig bare at hesteprogrammet har fået tid en
højhellig lørdagaften. Men jeg glæder mig til at sidde med familien og kigge
tv om heste. Vi rider jo alle 4 herhjemme.

--
~ Hilsen
Annette ~