Lidt vejledning vedr. dyrehaven.....
Fra : Anet

Dato : 02-04-04 20:42

Jeg har lige fået en tohestes Variant hestetrailer af min mand. Og da den
var kommet inden for dørene, så blev min lille økonomiske bil solgt, og nu
går jeg og venter på, at få leveret min nye brugte bil, som er stor nok til
at kunne trække traileren med begge isbasserne i. Nu kommer vi så frem til
mit egentlige spørgsmål: Vi var inde og se hubertusjagt sidste år i november
måned. Der var en masse med deres heste inde og se rytterne, og de red så
med langs stierne for at følge jagten. Vi kunne godt tænke os, at tage vores
isbasser med derind denne dag, og vil høre om nogen af Jer herinde ved hvor
man kan holde lovligt med trailer og bil imens?

Mit andet spørgsmål er: hvis man vil ind en sommerdag, og ride en tur i
Dyrehaven skal man så løse ridekort til det? og i så fald hvor og hos hvem?
Hvor kan man lovligt holde med trailer og bilen imens?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-04-04 09:21

Anet wrote:
> [...]
> isbasser med derind denne dag, og vil høre om nogen af Jer herinde ved hvor
> man kan holde lovligt med trailer og bil imens?

I vil parkere til hubertus jagten? Der er formodentlig MASSER af
mennesker der også vil parkere, så i kan risikere at blive lukket inde.
Nå, men ellers kan jeg forestille mig forskellige steder du kan parkere,
men om der er tidsbegrænsning på ved jeg ikke.
Fortunen i sydvest enden, der er en parkeringsplads, hvor jeg har set en
trailer holde.
Der er formodentlig også en parkeringsplads ved Klampenborg
Hjortekær har også en p-plads lige ved indgangen til dyrehaven.
Ved søen og dæmningshuset halvvejs imellem Hjortekær og Rådvad er der
også en stor parkerings plads, der burde i også kunne parkere, men der
er så en lille kilometer op til indgangen i Hjortekær, men dog til at ride.

> Mit andet spørgsmål er: hvis man vil ind en sommerdag, og ride en tur i
> Dyrehaven skal man så løse ridekort til det? og i så fald hvor og hos hvem?
> Hvor kan man lovligt holde med trailer og bilen imens?

Ja, du skal have ridekort, og mig bekendt kan man ikke købe for kun en
dag af gangen, det mindste er 3 måneder, så 6 måneder og til sidst 12
måneder. Og de løber et fastlagt antal dage af gangen, dvs. 1 april -
til 1 juli, og igen fra 1. juli til 1. oktober. Kortet gælder dog også
til Amager.

JonB

Fra : Anet

Dato : 04-04-04 17:44

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

Hej Jon

Jeg takker mange gange for dine fine beskrivelser som vi har fundet frem til
på et kort og via min mands kendskab til området derinde.

> [...]
> måneder. Og de løber et fastlagt antal dage af gangen, dvs. 1 april -
> til 1 juli, og igen fra 1. juli til 1. oktober. Kortet gælder dog også

(klip)
Hvor køber man det kort og hvad koster det?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-04-04 18:50

Anet wrote:

> [...]
>
> Jeg takker mange gange for dine fine beskrivelser som vi har fundet frem til
> på et kort og via min mands kendskab til området derinde.

Godt :) Måske vi endda skal aftale en ride dag, så jeg kan vise jer
dyrehaven, og sørge for at i ikke farer vild ;-P (start ved p-pladsen
ved søen og dæmningshuset på vej til rådvad

> hvem?

> (klip)
> Hvor køber man det kort og hvad koster det?

hos skovens administration. Du kan slå det op på nettet.
Jeg har lige betalt 500,- for et helt år.

JonB

Fra : Anet

Dato : 04-04-04 20:03

> hos skovens administration. Du kan slå det op på nettet.
> Jeg har lige betalt 500,- for et helt år.

(klip)

Jeg kigger lige på nettet så på det. Takker igen. Det kunne være hyggeligt
med en ridetur sammen derinde en fin sommerdag.

--
~ Hilsen
Annette ~