Spørgsmål vedr. el og varme i campingvogn ~
Fra : Me & my pc.

Dato : 02-04-04 18:50

Hej Gruppe.

Som i sikkert har fundet ud af, er jeg nybagt cv ejer. Og jeg har fundet
nogle "dimser" som jeg godt tror jeg ved hvad er, men som jeg ikke kan finde
ud af hvordan virker !

Jeg har taget et par fotos som ligger i dk.binær med emnelinien "Til
spørgsmål fra dk.fritid.camping"

Billed nr 1, 2 og 3 er åbenbart en ladestation som jeg kan se er koblet imod
et bilbatteri som ligger under sæderne, men hvordan fungere sådan en tingest
?
Der er beklageligt vist ikke en manual med.

Billed 4 ligner en ventilationsstyring til et eller andet, sandsynligvis til
gasvarmeovnen, men hvor drejeskiven nok er styrken som der skal blæses med,
hvad er den røde knap så til ?

Og som fyld, 2 billeder af min nye vogn

På forhånd tak

Kim

Fra : Jørgen L

Dato : 02-04-04 21:54

> Som i sikkert har fundet ud af, er jeg nybagt cv ejer. Og jeg har fundet
> nogle "dimser" som jeg godt tror jeg ved hvad er, men som jeg ikke kan
finde
> ud af hvordan virker !

Det må vi gører noget ved.

> Billed nr 1, 2 og 3 er åbenbart en ladestation som jeg kan se er koblet
imod
> et bilbatteri som ligger under sæderne, men hvordan fungere sådan en
tingest

Forhåbentlig med udluftning via slange gennem gulvet ?
Ellers kan der opstå knald gasse med eksplosion til følge.

Nå den ser ret fornuftig ud, da ser ud til at kunne lade på batterier eller
fungere som forsyning uden om batterierne.
Jeg kender den ikke så jeg kan ikke umidelbart hjælpe dig mere end det.

> [...]
til
> gasvarmeovnen, men hvor drejeskiven nok er styrken som der skal blæses

Der kan du vælge om du vil styre ventilationen manuelt eller i forhold til
temperaturen.
den øverste stilling er manuelt og den nederste skruer op for ventilatoren
hvis der bliver koldere afhængig af hvor du stiller knappen.

> Og som fyld, 2 billeder af min nye vogn
Fin vogn.

> På forhånd tak
Selv tak.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Me & my pc.

Dato : 08-04-04 15:22

Det er lidt sparsomt med svar på mit spørgsmål, hvilket kan betyde at ikke
alle kan trække billederne fra dk.binard.

Derfor ligger de nu her : http://www.5270.dk/campingvognen/

Kim

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 14-04-04 12:41

Hej

Din lader kender jeg ikke.

Billede 4 er til styring af din blæser på varmeovnen. På drejeskiven kan du
styre hvor meget ventilatoren skal blæse. På den røde kan du styre om
blæseren skal køre manult (kører med den kraft du har indstillet på
drjeskiven) eller automatisk, hvor hastigheden er afhægig af temp. i
varmeovnen. Hvis der er meget varmt på blæses der meget og hvis varmeovnen
er kold kører ventilationen ikke. I aut. stille du stadig den max.
ventilationshastighed på drjeskiven. I den sidste position (midten) kan du
slukke for ventilatoren (især hvis det er en 12 Volt ventilator, så kan man
slukke for ventilator, når CV ikke bruges).

Jeg håber det er svar nok.

Mvh
Per