Text fil tagwall fejl!!!!
Fra : David Wind

Dato : 02-04-04 14:49

Jeg er nybegynder i ASP og er ved at lave en simpel Tagwall men
den virker ikke her er source koderne:

Den side hvor man ser selve indholdet af tekst filen:

"<html>
<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("/cgi-bin/tekst.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
Do While not f.AtEndOfStream
Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop
f.Close
%>

og den side hvor man kan putte noget på tagwallen:

<form method="post" action="tagwall.asp">
<input type="text" name="tekst">
<input type="submit" value="submit">
</form>
<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("/cgi-bin/tekst.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,8)
f.Write "
f.Close
%>

Men det virker bare ikke her er linket til siden på nettet:

www.queenstudios.dk/tagwall.asp

Hjælp Hjælp Hjælp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-04-04 15:31

David Wind skrev:

> Jeg er nybegynder i ASP og er ved at lave en simpel Tagwall men
> den virker ikke

*Hvordan* virker den ikke?

Læs venligst <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

> Hjælp Hjælp Hjælp

Ro på - du når det nok.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : David Wind

Dato : 02-04-04 16:46

Læser du kun de første 2 linier af en tekst før du kommenterer den,
jeg har både skrevet source koden og et link til den side hvor det
er på, så kan du jo se hvad der er galt......

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 17:14

On Fri, 2 Apr 2004 15:46:28 +0000 (UTC), David Wind
<davidkofoedwind@ofir.dk> wrote:

>Læser du kun de første 2 linier af en tekst før du kommenterer den,
>jeg har både skrevet source koden og et link til den side hvor det
>er på, så kan du jo se hvad der er galt......

Ja, men folk der hjælper hinanden herinde har ikke oceaner af tid. Så
en fejlmeddelse eller -beskrivelse giver større chancer for at få et
svar.

Og din side kommer ikke med en fejlmeddelse, så må du jo hellere
forklare hvad der skulle være sket. Vi kan jo ikke trylle!

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-04-04 21:49

David Wind skrev:

> Læser du kun de første 2 linier af en tekst før du kommenterer
> den,

Nej - men jeg læser omvendt heller ikke en hel kildefil igennem for
at finde en fejl (måske lige bortset fra hvis det er min egen).

> jeg har både skrevet source koden og et link til den side
> hvor det er på, så kan du jo se hvad der er galt......

Jeg kan, ved afprøvning, se at din side ikke udskriver den tekst
man skriver i formen - men der er mange ting der kan være årsag til
det. Usenet er hjælp til selvhjælp - du kan hjælpe dig selv og os
andre ved at læse den artikel jeg linkede til før.

NB: Du må også gerne læse siden her:
   <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : David Wind

Dato : 02-04-04 20:31

David Wind wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> den virker ikke her er source koderne:
>
> Den side hvor man ser selve indholdet af tekst filen:

&gt; Dim fso, f, filespec
&gt; Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
&gt; filespec = Server.Mappath("/cgi-bin/tekst.txt")
&gt; Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
&gt; Do While not f.AtEndOfStream
&gt; Response.write f.ReadLine & "<br>"
&gt; Loop
&gt; f.Close
&gt; %>

> [...]
&gt; Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
&gt; filespec = Server.Mappath("/cgi-bin/tekst.txt")
&gt; Set f = fso.OpenTextFile(filespec,8)
&gt; f.Write "
&gt; f.Close
&gt; %>

Fra : David Wind

Dato : 02-04-04 20:49

Ja ok men det er meget simpelt den skal bare skrive det fra formen
ind
i tekstfilen og så skal den vises men jeg kan ikke få det til at
komme ind i textfilen der står bare ingenting.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-04-04 11:42

David Wind wrote :

> Ja ok men det er meget simpelt den skal bare skrive det fra formen
> ind
> i tekstfilen og så skal den vises men jeg kan ikke få det til at
> komme ind i textfilen der står bare ingenting.

01 <%
02 Dim fso, f, filespec
03 Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
04 filespec = Server.Mappath("/cgi-bin/tekst.txt")
05 Set f = fso.OpenTextFile(filespec,8)
06 f.Write "
07 f.Close
08 %>

Jeg vil foreslå dig at kigge på linie 6 herover. "f.Write" indikerer -
for mig - at det nok er den linie, der skriver en linie til din fil - men
som du kan se, så skrives der ikke noget til filen. Du skal dermed have
indholdet af din form ind i filen. Dette får du ved at kigge lidt på
"Response"-objektet. Den kan du se mere om på [1]. Du bør også downloade
dokumentationen for VBScript - det kan du gøre fra [2].

[1] http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-
us/iissdk/iis/ref_vbom_reqocf.asp

[2] http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=01592C48-
207D-4BE1-8A76-1C4099D7BBB9&displaylang=en

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-04-04 11:43

Jesper Stocholm wrote :

> [...]
> men som du kan se, så skrives der ikke noget til filen. Du skal
> dermed have indholdet af din form ind i filen. Dette får du ved at

Der skal naturligvis stå "Request"-objektet.