MS Windows
briani 27239
logbog i XP
Fra : Frits Pedersen

Dato : 02-04-04 09:46

Hi

Jeg får af og til følgende meddelse i min logbog/system:

'Driveren har konstateret, at der vil opstå en fejl i enheden
\Device\Harddisk1\DR1.
Tag straks en sikkerhedskopi af dataene, og udskift harddisken. En fejl kan
være forestående.'

Mine 2 harddiske er tjekket og i fin stand.

Råd modtages med tak.

/Frits

Fra : JSM

Dato : 02-04-04 10:08

"Frits Pedersen" <frits_pedersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> \Device\Harddisk1\DR1.
> Tag straks en sikkerhedskopi af dataene, og udskift harddisken. En fejl

Det er formentlig fordi din hd (lige som de fleste andre hd'er) understøtter
s.m.a.r.t (Self-Monitoring Analysis Reporting Technology), som kan forudsige
fejl før de opstår. Jeg ville tage sådan en melding alvorligt.

> Mine 2 harddiske er tjekket og i fin stand.

Hvordan har du checket dem ? Det er ikke nok "kun" at køre scandisk.
Scandisk viser kun fejl som _er_ opstået.

> Råd modtages med tak.

Gå ind på harddiskproducentens hjemmeside og hent deres diagnose-værktøj og
test disken med det. Hvis der er en fejl (og disken stadig er under garanti)
kan du få den ombyttet. Er der en fejl og disken er uden for garanti kan du
idet mindste nå at få flyttet dine data inden disken står helt af.

mvh
Jesper

Fra : Frits Pedersen

Dato : 02-04-04 12:09

"JSM" <1@2.dk> skrev i en meddelelse news:c4jaia$3hc$1@sunsite.dk...

> [...]
du
> idet mindste nå at få flyttet dine data inden disken står helt af.

Mange tak for svaret Jesper. Jeg har kun kørt scandisk

Lige et tillægsspørgsmål:

Er det harddisk 1 eller 2, der evt. er problemer med.

På forhånd tak.

/Frits

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-04-04 12:09

On Fri, 2 Apr 2004 10:45:48 +0200, "Frits Pedersen"
<frits_pedersen@get2net.dk> wrote:
klip
> [...]
>være forestående.'
>
>Mine 2 harddiske er tjekket og i fin stand.

den fejl ? har jeg levet med et år, der sker ikke mere.
Jeg hentede Maxtor tools, der er 2 test, den lille sagde samme
sludder, men den store dybdegående test, sagde den var OK, med
certificat. Så det tager jeg mig ikke af.
mvh Ebbe