Multistik
Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 02-04-04 08:19

Hej,

Jeg har lige købt et hus hvor der er installeret et multistik til telefoni i
stuen - jeg har ISDN og ADSL fra TDC.

Jeg vil nu gerne have flyttet dette multistik fra stuen og ind i et værelse
hvor mine computere m.m. skal stå. Jeg vil gerne selv flytte stikket, men
kan ikke gennemskue hvordan det rent teknisk er sat sammen. Der sidder en
samledåse på mit loft hvor alle tele-stik bliver samlet, men jeg kan dælme
ikke gennemskue skidtet. Jeg vil gerne have at alle stik i huset fortsat
virker efter at jeg har sat min NTab boks til og det gør de også nu, så der
må være lavet noget loopback eller lign.

Hvis vi nu tager udgangspunkt i at jeg skiller alle samlinger fra hinanden,
hvordan skal de så sættes sammen igen ??

Btw. så ser det ud som om at der kommer to linjer ind i huset. Den ene
bruger blå/rød, den anden bruger brun/gul.
Er det sådan at signalet skal tilbage til indgangsdåsen igen ??

På forhånd tak...

Søren

Fra : Sørensen

Dato : 02-04-04 18:39

Det har været beskrevet et utal af gange i denne gruppe, men jeg prøver kort
igen.

Linien ude fra gaden kommer typisk ind på par 1 (rød/blå eller hvid/blå) den
skal føres ned på De to midterste ben i kapstikket (multistikket) signalet
føres tilbage via De to andre ben i stikket typisk på par 2 gul/brun og ud
til De andre stik i huset.

ellers prøv at søge lidt tilbage i gruppen eller evt.

vh.
Sørensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-04-04 19:02

Sørensen <no@i.dont> wrote:

> Det har været beskrevet et utal af gange i denne gruppe, men jeg
> prøver kort igen.

<klip forklaring>

> ellers prøv at søge lidt tilbage i gruppen eller evt.

.... eller se her
http://cubus-adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php

--
Jesper Lund

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 02-04-04 22:01

"Soren Staun Jorgensen" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har lige købt et hus hvor der er installeret et multistik til telefoni
> stuen - jeg har ISDN og ADSL fra TDC.
[snip]

Mange tak, begge to !

Men har i nogen ideer til hvorfor der går to ledninger fra
tilslutningspunket ind i huset - og de vel og mærket begge er sat til ??

Søren

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-04-04 22:24

Soren Staun Jorgensen <no@spam.com> wrote:

> Men har i nogen ideer til hvorfor der går to ledninger fra
> tilslutningspunket ind i huset - og de vel og mærket begge er sat
> til ??

"Sat til" hvad?
Det ene par går til dit multistik. Hvor går det andet par hen?

--
Jesper Lund

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 03-04-04 09:02

> "Sat til" hvad?
> Det ene par går til dit multistik. Hvor går det andet par hen?
[Snip]

Jeg tegner lige en tegning eller lign.

Søren