Fiskesæson
Fra : PVM

Dato : 01-04-04 22:29

Hej ng

Jeg er "meget " Ny i denne gruppe derfor spøger jeg....!

Er der nogle her der kan fortælle lidt om hvornår det er fiskesæsøn for
f.eks torsk,sild,hornfisk ....etc. i ørresund evt. et URL til hvor man kan
læse mere om emnet...PFT.

Peter

Fra : Dennis Andersen

Dato : 02-04-04 00:14

"PVM" <Peter@XXXimagel.dk> wrote in message
> [...]
> f.eks torsk,sild,hornfisk ....etc. i ørresund evt. et URL til hvor man kan

Hej Peter

Prøv på http://www.sportfiskeren.dk der er et link ude til højre, som hedder
fiskesteder, hvor du lokalt kan finde ud af steder for kystfiskeri, samt
oplysning om hvilke arters sæsoner.
Håber det er til lidt hjælp.

Mvh
Dennis

---

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 02-04-04 08:31

Kære Fiskesøn.

Spøg ej mere.
Gennemlæs dine indlæg inden du sender dem.
Det vil ganske vist helt sikkert gøre livet og nyhedsgruppen mere farveløs
og kedelig, men det vil være lettere for dem du henvender dig til at
koncenterer sig om indholdet i dine indlæg - som jeg i øvrigt håber at der
bliver mange flere af.
K-C
PS.: Du er meget velkommen til at sætte kommaer for mig for det kan jeg
altså ikke rigtig finde ud af.

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 02-04-04 10:21

"Karl-Christian Frølunde" <k-cf@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver mange flere af.
> K-C
> PS.: Du er meget velkommen til at sætte kommaer for mig for det kan jeg

Har du forresten nogensinde tidligere hørt om folk der koncenterer sig?
Hva´ba?
K-C

Fra : Dennis Andersen

Dato : 02-04-04 10:58

"Karl-Christian Frølunde" <k-cf@FJERNsol.dk> wrote in message

> "Karl-Christian Frølunde" <k-cf@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Har du forresten nogensinde tidligere hørt om folk der koncenterer sig?
> Hva´ba?
> K-C

Kære Hr. Frølunde.

Nu skal jeg jo ikke sætte stor skov i bål og brand. Hvad nu hvis Peter er
ordblind, hvilket han nok ikke er. Men i givent tilfælde, vil du så ikke
syntes, at det er umådeligt stort, at han laver et indlæg i gruppen på trods
af et handikap ? Personligt syntes jeg, at newsgroups burde være til for
alle, også dem, som er knap så gode til at stave. Bare lige et lille
personligt input.

Mvh
Dennis
P.S. Kender ikke Peter, da også jeg er ny her i gruppen, men ikke er ny
lystfisker.

---

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 02-04-04 16:04

> [...]
>
> Mvh
> Dennis
> P.S. Kender ikke Peter, da også jeg er ny her i gruppen, men ikke er ny

Godt gået Dennis.
Jeg er temmelig sikker på at Peter ikke er ordblind ... det giver helt andre
fejl, som jeg ikke kunne drømme om at påtale. Selvfølgelig er
nyhedsgrupperne til for alle og skal ikke kræve store sprogkundskaber eller
for den sags skyld være fejlfri, som du jo også kan se af mit eget forrige
indlæg, men man skylder vel sigselv og andre at de er læselige og det koster
ikke megen tid at gennemlæse inden man sender.
Mvh
K-C

Fra : Coolpix

Dato : 03-04-04 09:10

Måske ligge fejlen ikke i hvad der bliver skrevet men derimod hvem der
sidder bag skærmen og læser. Personligt syntes jeg det er fedt at nye kommer
til gruppen og bringer på sigt nyt liv, og hvad gør det så der bliver spurgt
om noget der er blevet skrevet om 100 gange før so what, man lære også at
kravle før man kan gå.

Bare min mening

Hilsen
CB

PS: Og nej der er ikke testes for stave fejl mm i indlægget.

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 03-04-04 14:15

"Coolpix" <Downunder30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hilsen
> CB
>
> PS: Og nej der er ikke testes for stave fejl mm i indlægget.

Jeg tror, jeg forstår hvad du mener.
Jeg er desværre ikke sikker på at det modsatte er tilfældet og jeg ville
ønske, at du og ligesindede turde sætte navn på jeres indlæg, så kunne man
måske ligefrem få indtryk af at I vil stå ved det I skriver.
De indlæg, hvor man stort set bare bruger ukvemsord er selvfølgelig særligt
anonyme.
Det svimler, når man tænker på alt det fiskeudstyr disse personer kunne få
for tilbagebetalte skolepenge, hvis ikke vi havde et offentligt skolesystem.
Mvh
Karl-Christian

Fra : SB

Dato : 02-04-04 18:58

> [...]
>
> "Karl-Christian Frølunde" <k-cf@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Har du forresten nogensinde tidligere hørt om folk der koncenterer sig?

Er det ikke normalt at man besvare under det der der bliver spurgt om og
ikke over det?
Ingen er vel fejlfri, og bør der ikke være plads til os alle?
Ved godt at der findes folk i vædderens tegn, som kan læse 200 tæt skrevne
A4 sider, og bagefter brokker sig i en ½ time over en enkelt stavefejl. Selv
dem burde vi vel kunne acceptere herinde

Søren

Fra : Jens

Dato : 03-04-04 09:29

Jeg er så træt af at læse indlæg som nedenstående.
Jeg gider ikke engang kommentere det yderligere, da jeg ikke vil spilde mere
af min tid på sådan en flueknepper som dig.

/Jens

Fra : Jens

Dato : 03-04-04 09:24

Hej Peter!

Selv plejer jeg at fiske kysttorsk i april og september måned, og jeg fisker
kun i den "gyldne time" som er ved solopgang og solnedgang. Her der der
store chancer for mange torsk. Dog er torskene ikke så store som de har
været, så der er oftes mange små imellem.

Hornfisk sæsonen er klart Maj måned- og som regel er det kun en uge hvor det
går rigtig hedt for sig.

Sild har jeg faktisk aldrig fisket så der må du ind på sportsfiskerens
hjemmeside som en anden her i gruppen nævner.

Knæk og bræk!

Mvh. Jens

Fra : PVM

Dato : 05-04-04 12:23

Hej Så er jeg tilbage , og min sandten der var en der svarede på mit
spørgsmål.....

Hurra for denne NG ( Måske skulle man kalde den staveforum ell.
ligende..;-( )

Peter