what to do
Fra : steen keilstrup

Dato : 01-04-04 22:25

hej ng,

Lige et par spørgsmål fra en newbee.

Jeg har et ret omfattende excelark, hvor jeg holder styr på en masse
kunder og deres varer, tiden er løbet fra arket, og jeg skal igang med
en ny løsning.

Jeg kender lidt (kun lidt) til access, vba og vb6.

Min virsomhed har ikke access installeret.Det har jeg (xp)

Mit spørgsmål går på; skal jeg starte en database i vb6 (visdata) fra
scratch, eller kan jeg bygge databasen op i access2000/xp( hvilket jo er
den nemmeste løsning, for mig), for derefter at lave en frontend i vb6?
Eller skal jeg bede virksomheden købe en flerbrugerlicens til accesss og
lave mit prog der?

Kan jeg bygge db op i access og lave frontend i vb, uden firmaet behøver
at erhverve access?

Hvad med de formularer og raporter jeg evt. laver i access, kan jeg
bruge dem i vb?

håber en venlig sjæl vil gi mig en hjælpende hånd.

På forhånd tak

/steen

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-04-04 07:54

On Thu, 01 Apr 2004 21:24:31 +0000, steen keilstrup wrote:

[...]
> Kan jeg bygge db op i access og lave frontend i vb, uden firmaet behøver
> at erhverve access?
[...]

Der findes en diskussionsgruppe dedikeret til emnet Access:
dk.edb.database.ms-access

Fra : steen keilstrup

Dato : 03-04-04 16:10

Troels Arvin <troels@arvin.dk> wrote in news:pan.2004.04.02.06.54.09.813531
@arvin.dk:

> [...]
>
> [...]
> [...]
>
> Der findes en diskussionsgruppe dedikeret til emnet Access:

sorry