Index out of date
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 01-04-04 21:22

Jeg har et problem, som jeg ikke kan klare:
Jeg har en database, hvor jeg vha Locate finder bestemte records.Hvis jeg
samtidig har lavet nogle sekundære index kommer delphi5 med fejlmeldingen
'Index out of date', og programmet springer over den efterfølgende kode uden
at programmet dog går ned.

Menes der, at datoen på (primær?) index er forkert eller er det de to
sekundære index, der har forkert dato?
Fjerner jeg de sekundære index får jeg ingen fejl, men dem skal jeg bruge
andre steder.
Er der nogen der har en god forklaring og forslag?

Kurt Guldbæk

Fra : David Konrad

Dato : 01-04-04 21:31

"Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
> [...]
> andre steder.
> Er der nogen der har en god forklaring og forslag?

Det lyder som en paradox-tabel? Det kan opstå hvis man har kopieret
tabellerne manuelt, eller hvis tabellen har korrupte index'er. Du kan åbne
tabellen i database desktop og rebuilde indexerne - så burde det være på
plads.

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 02-04-04 11:51

"David Konrad" <david_konrad_FJERN_@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tabellen i database desktop og rebuilde indexerne - så burde det være på

Ja, det er netop Paradox.
Jeg kopierer filerne med FileCopy, også Indexfilerne. Men det sker (så vidt
jeg husker, jeg er ikke ved programmet nu) ved brug af de oprindelige
filer, altså dem der bliver kopieret et andet sted hen.
Jeg har også prøvet at fjerne de sekundære index og gendanne dem med
Database Desktop uden at det hjalp.

Mvh Kurt