Hvordan får man vist kun 5 billeder ad gan~
Fra : Jakob Munck

Dato : 27-04-01 18:55

Jeg er ved at lave en billeddatabase.Billederne ligger i en mappe, og
linkene til dem er i databasen (Access). I basen vil der - til start - være
ca. 50 billeder, der alle skal vises. Men brugeren skal kun se 5 af dem ad
gangen, da det ellers tager for lang tid at downloade. Hvordan sikrer man,
at der i et SQL-udtræk af databasen kun viser 5 billeder ad gangen således
at brugeren kan klikke på en knap og derved få adgang til de næste 5
osv.....

Kan nogen hjælpe med en idé eller noget kode?

v.h.

Jakob Munck

Fra : Søren Lundfald

Dato : 27-04-01 19:27

Jakob Munck <jakob.munck@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ccb0b$de0$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> at der i et SQL-udtræk af databasen kun viser 5 billeder ad gangen således
> at brugeren kan klikke på en knap og derved få adgang til de næste 5

Paging er svaret på dine bønner. Dennis Knappe har lavet et eksempel på:
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp
Søren Lundfald
-------------------------------------
Greenland - what a wonderful world
http://www.ilulissat.gl

Fra : Dennis T.

Dato : 27-04-01 22:33

Søren Lundfald wrote on Friday 27 April 2001 20:27 in
<QQiG6.202$4u3.12485@news.get2net.dk>:
> Paging er svaret på dine bønner. Dennis Knappe har lavet et eksempel
> på: http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp

Brug af limits i SQL vil nok være den korrekte og hurtigste metode...

/Dennis