Dato konvertering
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-04 09:04

Jeg vil gerne have dags dato konverteret til følgende format CÅÅMMDD,
hvor C er Century, ÅÅ er År, MM er Måned og DD er dag.

Jeg har fået det til at virke, ved at gøre følgende:

'-----------------------------------------------
Dag = Day(now())
IF Dag<10 THEN
   Dag = "0" & Dag
END IF

Maaned = Month(now())
IF Maaned<10 THEN
   Maaned = "0" & Maaned
END IF

Aar = RIGHT(Year(now()),2)

Dagsdato = "1" & Aar & Maaned & Dag
'-----------------------------------------------

Century sætter jeg ind som en konstant, da mit system nok ikke bliver
brugt i næste århundrede alligevel.

Men jeg kan ikke gennemskue om det er det mest optimale og om den er
skudsikker i fremtiden. Så er der en nemmere eller bedre måde at gøre
dette på?

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.

Fra : Jan Vinten

Dato : 01-04-04 12:01

Hej Brian,

Det kan gøres væsentlig nemmere - here goes:

Response.Write("1" & Format(Right(Year(Now), 2), "0#") & Format(Month(Now),
"0#") & Format(Day(Now), "0#"))

Mvh
Jan Vinten

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-04 12:43

On Thu, 1 Apr 2004 13:00:55 +0200, "Jan Vinten"
<ingen_email@skriv_i_gruppen.dk> wrote:

>Hej Brian,
>
>Det kan gøres væsentlig nemmere - here goes:
>
>Response.Write("1" & Format(Right(Year(Now), 2), "0#") & Format(Month(Now),
>"0#") & Format(Day(Now), "0#"))

Mange tak. Det var format jeg manglede, men ikke kendte til.

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.