Trafikuheld: hest og bilist dræbt
Fra : Mette

Dato : 01-04-04 07:41

Det understreger, hvor vigtigt sikkerhed er:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=425046/

Ikke det mest geniale at trække to heste samtidigt ved siden af en vej, hvis
det virkelig er det, der er sket. Nu skal man dog altid tage pressens ord
med en skovlfuld salt.

Mvh,
Mette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-04-04 07:44

"Mette" <no.spam@privat.dk> wrote in message
> [...]
hvis
> det virkelig er det, der er sket. Nu skal man dog altid tage pressens ord

Vi har en rolig hoppe og en rolig shetlænder, de skal trække ind fra fold
hver da, der er langt til nærmeste vej.
Jeg trækker ALTID en ad gangen, selv om det selvfølgelig er nemmere.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-04 12:35

"Mette" <no.spam@privat.dk> writes:

> [...]
> det virkelig er det, der er sket. Nu skal man dog altid tage pressens ord

Nu står der jo ikke noget som helst om hvor tæt på vejen manden gik. I
princippet kan der jo sagtens være en grøft eller mark mellem folden
og vejen. Og, efter min mening, er det nu ikke uforsvarligt at trække
to heste generelt.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Mette

Dato : 01-04-04 12:43

> og vejen. Og, efter min mening, er det nu ikke uforsvarligt at trække
> to heste generelt.

Ikke så længe det går godt.

Mvh,
Mette

Fra : Liva

Dato : 02-04-04 07:22

I princippet er der vel ikke noget i vejen for at trække begge heste på en
gang, hvis det er det han plejer at gøre, men jeg ville måske overveje det
lidt kl. 23.30 om natten i stormvejr!!!

kh
Liva

Fra : Mette

Dato : 02-04-04 07:42

> I princippet er der vel ikke noget i vejen for at trække begge heste på en
> gang, hvis det er det han plejer at gøre, men jeg ville måske overveje det
> lidt kl. 23.30 om natten i stormvejr!!!

Man har nu engang ikke samme kontrol over situationen, hvis man står med to,
der enten begge eller bare den ene går amok over et eller andet. Og selv de
roligste heste går amok ind i mellem, da de jo som bekendt er flugtdyr. Han
har nok gjort det mange gange, også i stormvejr, også kl. 23.30 om natten,
uden at der er sket noget.

Der er heller ikke noget til hinder for at binde sin hest fast til sig, mens
man rydder op i ridehuset, når man kender hesten godt, og den ikke er bange
for noget. Sidste år var der en ponylandsholdsrytter, der måtte erfare, at
jo, det er der faktisk noget til hinder for.

Den slags stunts går godt mange, mange gange, men det er lige den ene gang,
det ikke går godt, man så kan læse om i avisen bagefter.

Desværre går det som i dette tilfælde nogle gange ud over andre, der ikke
selv har valgt at tage den chance.

Mvh,
Mette

Fra : Liva

Dato : 02-04-04 09:14

Hej Mette

Prøv lige at læse dit eget indlæg engang!!! Modsiger du ikke dig selv
lidt???
" Selv de roligste heste går amok engang imellem"
" Og der er heller ikke noget til hinder for at binde sin hest fast til sig
, hvis man kender den godt og den ikke er bange for noget!"

Jeg synes du lyder lidt "farlig"!!!
Pas på dig selv og dine dyr!!
Kh
Liva

Fra : Pia J

Dato : 02-04-04 09:25

> Jeg synes du lyder lidt "farlig"!!!
> Pas på dig selv og dine dyr!!
> Kh
> Liva

Du fik vist ikke læst ironien i indlægget.

Der er aldrig noget der er 100% sikkert når man taler om heste.

:Pia

Fra : Mette

Dato : 02-04-04 09:42

Sidste år blev en ponylandsholdsrytter dræbt af sin hest, da den løb amok i
ridehuset, hvor hun havde bundet den til sig, mens hun lige skulle ordne et
eller andet. Det var det, jeg hentydede til. Men hvis mit indlæg på nogen
måde kunne læses, som om jeg synes, det er i orden at gøre den slags, så er
det kun godt, at det blev påpeget. Det er IKKE i orden at gøre den slags,
slet ikke, som det tragiske uheld sidste år - og forleden - viser.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at både ponyrytteren og landmanden fra forleden
har/havde måske endog mange års erfaring med at gøre disse ting, uden at det
er gået galt. Men når det går galt, så går det nogle gange helt galt, og det
er det, vi må prøve at undgå ved at tage de nødvendige forholdsregler. Også
på en rolig sommerdag, hvor hestene er sløve pga. varmen og græsset.

> Der er aldrig noget der er 100% sikkert når man taler om heste.

Præcis min pointe.

Vi begår alle fejl og laver nok alle den slags ting ind i mellem, og det er
tragisk, når nogle må betale en så høj pris, men vi andre må så lære af det.
Ridning er en sportsgren med rigtigt mange alvorlige ulykker, og det skyldes
nok i høj grad, at vi alle ind i mellem tager nogle chancer, vi skulle have
holdt os fra, selvom det måske går godt i de fleste tilfælde. Det er lige
det ene tilfælde, hvor det ikke gør, der er så tragisk.

Jeg håber, jeg har gjort det lidt klarere, hvad jeg mente med mit indlæg.

Mvh,
Mette