Hvorfor hulen skal tandlægebehandling...
Fra : arc@na

Dato : 01-04-04 00:26

koste en enlig mor tusindvis af kroner, hvis eks'en har ryddet gebisset på
hende?

Hvis eks'en (eller faderen, hvis det drejer sig om "ære") snitter maven op
på hende, betaler sygehusvæsenet alligevel alt.

Hvordan kan det være, at man ikke giver danskerne mulighed for at komme til
tandlæge uden at det koster en bondegård?

--
That which does not kill you makes you stronger.
Med venlig hilsen

Fra : Ditte Hansen

Dato : 01-04-04 09:52

"arc@na" <this@ress.is.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> tandlæge uden at det koster en bondegård?
>
> --
> That which does not kill you makes you stronger.

Uha nu bliver jeg nok ikke helt populær, men vover forsøget.

Hvis alle skulle have lov til at gå gratis til tandlægen, så kommer alle nok
til at betale en del mere i skat.

Og der er jo brok nok over skatten i forvejen.

Hilsen Ditte

Fra : arc@na

Dato : 01-04-04 14:48

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> wrote in

> Hvis alle skulle have lov til at gå gratis til tandlægen, så kommer
> alle nok til at betale en del mere i skat.
> Og der er jo brok nok over skatten i forvejen.

Når en stor del af den danske befolkning render rundt med dårlige tænder,
fordi de ikke har råd til at gå til tandlæge, belaster dette også
sundhedssystemet på længere sigt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-04-04 16:26

> Når en stor del af den danske befolkning render rundt med dårlige tænder,
> fordi de ikke har råd til at gå til tandlæge, belaster dette også
> sundhedssystemet på længere sigt.

Det koster 243,50 kr for et eftersyn incl vejledning, så mon ikke vi lige
skulle klappe hesten lidt? Nogle få er født med dårlige tænder, men de
fleste slipper jo med et par huller gennem årene.
Og tandskader efter ulykker betales af ulykkesforsikringen, og er du blevet
overfaldet, så betaler skadevolder.

Mvh Maria

Fra : arc@na

Dato : 01-04-04 23:00

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in

> Og tandskader efter ulykker betales af ulykkesforsikringen, og er du
> blevet overfaldet, så betaler skadevolder.

Jeg blev ellers overfaldet for 8-9 år siden, og de flinke unge mennesker
sparkede mig adskillige gange i hovedet (og andre steder).

Jeg har aldrig set en klink.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-04-04 14:12

> [...]
> fleste slipper jo med et par huller gennem årene.
> Og tandskader efter ulykker betales af ulykkesforsikringen, og er du

Ja, hvis skadevolder har penge. Ellers må du selv betale eller "kigge i
vejviseren" efter nye tænder.

-cb

Fra : Sanne Bülow

Dato : 09-04-04 15:18

..
> Og tandskader efter ulykker betales af ulykkesforsikringen, og er du
blevet
> overfaldet, så betaler skadevolder.

Ja hvis du ved hvordan det er sket... jeg skulle på et tidspunkt opereres i
munden, tandlægen sagde problemet var forårsaget af et slag på kæben, men
jeg var altså ikke blevet slået og kunne ikke huske noget om at jeg skulle
have slået kæben.... Den regning kom jeg da selv til at betale ;-(
--
Knus
Sanne

Fra : Steen

Dato : 01-04-04 17:18

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nok
> til at betale en del mere i skat.
>
> Og der er jo brok nok over skatten i forvejen.

Det er et spørgsmål om at omfordele de offentlige udgifter. Jeg synes ikke,
at det gjorde noget at betale et mindre beløb hos lægen, hvis det kunne
betale billig tandbehandling for alle.

Steen

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 02-04-04 20:41

"Steen" skrev i en meddelelse

> [...]
ikke,
> at det gjorde noget at betale et mindre beløb hos lægen, hvis det kunne

Det gør temmelig meget så længe danskerne betaler langt den højeste
skat i verden.De har betalt for læger og sygehusvæsen over skattebiletten.
Hvorfor det ser ud til at de ikke har betalt for tandlægeregningen også, -
det må man så tale med politikerne om.

Ruth

Fra : arc@na

Dato : 02-04-04 22:24

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in

> skattebiletten. Hvorfor det ser ud til at de ikke har betalt for
> tandlægeregningen også, - det må man så tale med politikerne om.

Det kunne jo være at man skulle få rejst et §20-spørgsmål om emnet i
Folketinget.

Jeg tror jeg skriver til Sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen (V)

(email im@im.no.spam-så.fjern.dette.dk, hvis andre skulle være
interesserede).

Fra : onix

Dato : 07-04-04 10:23

> [...]
> Hvorfor det ser ud til at de ikke har betalt for tandlægeregningen også, -

Er enig i at i DK er det forholdsvis dyrt at gå til tandlæge, særligt når
man lægger sygesikringstilskudet oven i egenbetalingen, kan det se ret
voldsomt ud. Tror tandlæger har en god løn, min kører i en skøn overfed stor
Audi, hvilket et par af mine kroner til 6000 kr. stykket sikket har hjulpet
med at finansiere *gg* ;-/

MEN politikkerne kan sagtens gøre tandlægebehandling gratis, men som med alt
andet skal pengene prioriteres og kan ikke tages ud af den blå luft eller
trykkes i seddelpressen fra Nationnalbanken - desværre ! Så derfor må du
pege på hvem du vil tage pengene fra til gratis tandlægebehandling ? Dvs.
skal pengene tages fra de sociale ydelser, fra skolerne, fra militæret osv.
Så det jeg vil sige er bare at det ikke er så nemt at udmelde at dit og dat
bør være gratis.

Onix

Fra : arc@na

Dato : 09-04-04 05:47

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote in

> [...]
> fra skolerne, fra militæret osv. Så det jeg vil sige er bare at det
> ikke er så nemt at udmelde at dit og dat bør være gratis.

Man kunne jo starte med at fyre en masse offentligt
administrationspersonale, og sætte disse papir-freaks til at lave
produktivt arbejde...

FUT dk.politik

--
A scar nobly got, or a noble scar, is a good livery of honour;
so belike is that. - William Shakespeare

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-04-04 14:17

> [...]

til
> tandlæge uden at det koster en bondegård?

Mon ikke det bygger på tradition. Dengang man begyndte med sygekasser og
senere offentlig sygesikring anså man nok ikke tænder for at være særligt
vigtige.

Senere har man øget brugerbetalingen på tandlægebehandling, fordi det er
nemmere at øge betalingen dér hvor der i forvejen er brugerbetaling end at
indføre brugerbetaling på et område hvor brugerbetalingen i forvejen er nul.

-cb