crontab er mystisk!!
Fra : Mickey Binder

Dato : 27-04-01 18:21

Hej alle

Jeg prøver at få cron til at virke, ikke at det skulle være svært men det
driller nu lidt. Så vidt jeg har læst mig frem til skulle * * * * *
/bin/test, køre "test" en gang i minuttet er det korrekt? Men der sker
ingenting. Jeg har addet entryen med crontab -e som root og efterfølgende
tjekket at den var der med crontab -l men ingenting sker. Min dist er en
Debian stormlinux kernel 2.4.3. Jeg havde en lignende crontab entry på min
RedHat og det virkede fint men der burde da ikke være forskel på selve cron
programmet da jeg går ud fra det er det samme, eller hvad?
Jeg kan se at cron deamonen kører.

Mvh
Mickey Binder

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 27-04-01 18:29

Mickey Binder wrote:

> [...]
> driller nu lidt. Så vidt jeg har læst mig frem til skulle * * * * *
> /bin/test, køre "test" en gang i minuttet er det korrekt? Men der sker

Der plejer for det meste ikke at ske så meget når man kører /bin/test..

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Jesper FA

Dato : 28-04-01 20:59

Mickey Binder wrote:

> Jeg prøver at få cron til at virke, ikke at det skulle være svært men det
> driller nu lidt. Så vidt jeg har læst mig frem til skulle * * * * *
> /bin/test, køre "test" en gang i minuttet er det korrekt? Men der sker

Ja.

> ingenting. Jeg har addet entryen med crontab -e som root og efterfølgende
> tjekket at den var der med crontab -l men ingenting sker. Min dist er en

Hvad ville du da forvente der skete ved at køre test?

> [...]
> RedHat og det virkede fint men der burde da ikke være forskel på selve
> cron programmet da jeg går ud fra det er det samme, eller hvad?

Hvad sker der der ved at køre test?
Du vil kun høre noget til at cron kører noget, hvis det giver noget output,
i hvilket tilfælde det bliver mailet. Test har jo ikke nogen virkning du
ellers vil kunne observere.

--
Jesper

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 28-04-01 22:47

In article <9cc9pd$rfe$1@news.inet.tele.dk>, "Mickey Binder"
<esquimal@private.dk> wrote:

> Jeg har addet entryen med crontab -e som root

Jeg har samme problem på en Mandrake 7.2. Jeg prøver dog at få et andet
program end test til at køre.
Jeg kan få det til at køre, hvis jeg installerer det i cron som noget
andet end root.
Måske bliver roots crontab ignoreret, så prøv lige at se om det ikke
kører, hvis du putter det i din normale brugers crontab.
--
Morten Mikkelsen
-Er de pacifist?

Fra : Mickey Binder

Dato : 29-04-01 18:14

> [...]
>i hvilket tilfælde det bliver mailet. Test har jo ikke nogen virkning du

/bin/test var et dårligt eksempel. Jeg mente bare en given kommando, sorry

> Måske bliver roots crontab ignoreret, så prøv lige at se om det ikke
> kører, hvis du putter det i din normale brugers crontab.

Jo det hjælper faktisk. Men nogen ide om hvordan jeg får roots crontab til
at blive kørt?

Mvh
Mickey Binder

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 02-05-01 14:55

In article <9chi4o$3pi$1@news.inet.tele.dk>, Mickey Binder wrote:
> Jo det hjælper faktisk. Men nogen ide om hvordan jeg får roots crontab til
> at blive kørt?

En crontab -e som root burde jo virke, men ellers kan du jo hfvle
tingene ind i /etc/crontab.

--
Disclaimer: Working for World Online but speaking for myself.

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 02-05-01 14:56

In article <slrn9f04cr.rjv.daniel@styx.kummefryser.dk>,
Daniel V. Pedersen wrote:
> En crontab -e som root burde jo virke, men ellers kan du jo hfvle
> tingene ind i /etc/crontab.

Ellers, se check evt. /var/log/cron (eller hvad den nu hedder pe dit
system) og se om den siger noget nyttigt.

--
Disclaimer: Working for World Online but speaking for myself.