Port scan
Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 31-03-04 23:08

Jeg er efterhånden blevet port scannet en del gange eftersom der er fuld
adgang til min computer via routeren. Jeg har via min firewall brugt "back
trace ip" og bl.a. fundet TDC-TELEDANMARK-BREDBAANDSADSL-NET som udbyder på
den der scannede. Men skal man melde det til deres abuse mail, at en af
deres kunder port scanner andre computere?

--
Mvh.
B. Madsen

http://mercedes.hjem.orangenet.dk

Fra : Madsen

Dato : 31-03-04 23:18

"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:406b4134$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]

> den der scannede. Men skal man melde det til deres abuse mail, at en af
> deres kunder port scanner andre computere?

Ja det kan du da godt men gør det i dag 1/4

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-03-04 23:47

[8700] Brian Mark Madsen <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> TDC-TELEDANMARK-BREDBAANDSADSL-NET som udbyder på den der scannede.
> Men skal man melde det til deres abuse mail, at en af deres kunder

Er det samme IP som prøver at connecte til en masse forskellige porte?

--
Jesper Lund

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 01-04-04 00:12

> Er det samme IP som prøver at connecte til en masse forskellige porte?

Ja - firewallen tæller op til flere scanning fra samme ip.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-04-04 15:07

In article <406b4134$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, [8700] Brian Mark Madsen wrote:
> den der scannede. Men skal man melde det til deres abuse mail, at en af
> deres kunder port scanner andre computere?

Hvad vil du klage over hvis du melder det til abuse?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-04-04 21:12

Christian E. Lysel wrote in

> Hvad vil du klage over hvis du melder det til abuse?

Mig bekendt er det ikke 'tilladt' at portscanne uden tilladelse?

Det var den besked jeg fik engang jeg ville portscanne en vens
computer.

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-04-04 21:33

In article <Xns94BEE1F1FC9F9Chewbacca@62.243.74.163>, Palle Jensen wrote:

> Mig bekendt er det ikke 'tilladt' at portscanne uden tilladelse?
>
> Det var den besked jeg fik engang jeg ville portscanne en vens
> computer.

Du vil klage over at du engang fik at vide det var "ikke tilladt"
at port scanne.

Ud over ovenstående, er der andre ting der gør sig gældende for
at du vil klage...giver det problemmer for dit miljø at køre stabilt,
har du fået stålet data, kender du personens hensigt eller er
personens maskine blot inficeret af en tilfældig orm, er du sikker
på din maskine ikke har en troj installeret der generere tilfælde
loglinier i din firewall...

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-04-04 00:41

Christian E. Lysel wrote in

> [...]
> er du sikker på din maskine ikke har en troj installeret der
> generere tilfælde loglinier i din firewall...

Er du helt klar over hvem der siger hvad i denne tråd?

Jeg klager ikke over en skid. Kom bare med en bemærkning.