Kan ikke få forbindelse
Fra : Monty

Dato : 31-03-04 16:59

Jeg har 2 computer. Dene ene kører xp pro og den anden kører home. Jeg kan
ikke få nogle af dem til at snakke sammen. Den med pro kører fint og kan gå
på nette ect.

Begge maskiner er forbundet med en router(D-link) og hvis jeg prøver at
pinge dem er der intet signal. Jeg har prøvet at skifte kabel også. Både med
et cross over og et almindeligt men intet held.

Når jeg går ind under ipconfig kan jeg se at den med Home ikke køre køre det
samme.

Hvor jeg bruger 192.168.ect kører den anden med 169.254.177.5 subnet
255.255.0.0 hvilket vel vil sige at de ikke "taler samme sprog"

Hvad kan jeg lige gøre?

Monty

Fra : Henning

Dato : 31-03-04 17:14

On Wed, 31 Mar 2004 17:59:00 +0200, "Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvor jeg bruger 192.168.ect kører den anden med 169.254.177.5 subnet
>255.255.0.0 hvilket vel vil sige at de ikke "taler samme sprog"

169.xxx-adressen er en adresse Windows giver maskinen, når der ikke er
hul igennem til DHCP-server. Check opsætning og kabel på sidstnævnte
maskine.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Gunnar

Dato : 31-03-04 17:52

Hej
Har du husket at give dem samme navn i arbejdsgruppe f. eks. ms home. Det er
lige meget, men der skal stå det samme på begge maskiner. Har du delt mapper
og andet? Har du ikonet andre computere, hvad står der?
Gunnar