Problemer med boot
Fra : Brian Emilius

Dato : 31-03-04 16:39

Hej NG

Jeg er i gang med at installere Mandrake 10.0 på min PC... Men jeg har
problemer med at boote fra cd-rom drevet...

Der står:

Verifying DMI Pool Data .........
Boot from ATAPI CD-ROM : Failure ...

Er der nogen, der har et forslag?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Peter Makholm

Dato : 31-03-04 16:42

Brian Emilius <msn@emilius.dk> writes:

> Verifying DMI Pool Data .........
> Boot from ATAPI CD-ROM : Failure ...

Kan du boote cd'en i andre maskiner?

Kan maskinen boote andre bootbare cd'er?

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice

Fra : Brian Emilius

Dato : 31-03-04 16:48

Peter Makholm skrev:

> Kan du boote cd'en i andre maskiner?

Ja, jeg har installeret M på min blærbare, så det kan jeg...

> Kan maskinen boote andre bootbare cd'er?

Ja, jeg har lige prøvet med en WinXP-CD... det går fint nok...

Fra : Brian Emilius

Dato : 31-03-04 17:00

Hmmm... nu kan jeg jo sidde og klø mig i nakken... jeg kunne boote fra
cd2... meget underligt. Nå, men tak for hjælpen alligevel...

Fra : Andreas Paasch

Dato : 31-03-04 17:17

According to Vulcan logic - or learning thereof - Brian Emilius wrote:

> Hmmm... nu kan jeg jo sidde og klø mig i nakken... jeg kunne boote fra
> cd2... meget underligt. Nå, men tak for hjælpen alligevel...

Ikke underligt. 10.0 er Community Edition og dermed ikke endelig. Det er
kendt at Mandrake desværre lavede den bommert at man i mange systemer ikke
kan boote fra CD1, bare gør det fra CD2 og skift til CD1 når du bliver bedt
om det.
Derfra skulle det køre fint :)

/Andreas
--
Peace and long life ...
Registeret Linux user #292411

Fra : Brian Emilius

Dato : 31-03-04 17:34

Andreas Paasch skrev:

> [...]
> kendt at Mandrake desværre lavede den bommert at man i mange systemer ikke
> kan boote fra CD1, bare gør det fra CD2 og skift til CD1 når du bliver

Jeps

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-04-04 23:32

Brian Emilius wrote:

> Jeps
Host .. det står faktisk under installation notes på
http://www.mandrakelinux.com/en/errata.php3

/carsten