RAR under Redhat 7.3
Fra : Morten Trab

Dato : 30-03-04 12:51

Nogen der har fået subj. til at fungere??

Jeg får bare de her fejl:

../rar: /usr/lib/libstdc++.so.5: no version information available (required
by ./rar)
../rar: /usr/lib/libstdc++.so.5: no version information available (required
by ./rar)
../rar: relocation error: ./rar: symbol
_ZTVN10__cxxabiv120__si_class_type_infoE, version GLIBCPP_3.2 not defined in
file libstdc++.so.5 with link time reference

Any ideas??

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Jesper Mouridsen

Dato : 30-03-04 15:32

Den Tue, 30 Mar 2004 13:50:57 +0200. skrev Morten Trab:

> Nogen der har fået subj. til at fungere??
>
> Jeg får bare de her fejl:
>
> ./rar: /usr/lib/libstdc++.so.5: no version information available (required
<snip> Hvis det er noget hvor du kan få koden, så prøv at bygge det
selv, så vil ./configure afsløre hvad der kræves af rar af libs, osv.

Fra : Morten Trab

Dato : 30-03-04 17:09

"Jesper Mouridsen" <jesper@altern.org> skrev i en meddelelse

> <snip> Hvis det er noget hvor du kan få koden, så prøv at bygge det
> selv, så vil ./configure afsløre hvad der kræves af rar af libs, osv.

Det kniber lidt med RAR, da den er "for-kompileret" af rar-labs...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Steffen Fischer

Dato : 31-03-04 08:46

Morten Trab wrote:

> Det kniber lidt med RAR, da den er "for-kompileret" af rar-labs...

Det kan være, at ldd kan fortælle noget fornuftig mht. til shared
libraries. Prøv at smide

ldd -v `which rar`

efter den (hvis rar ligger i din path).

/Steffen

Fra : Morten Trab

Dato : 31-03-04 11:19

"Steffen Fischer" <steffen@personNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> ldd -v `which rar`

Går ud fra at dette har noget at gøre med det, ikke at det gjorde mig meget
klogere, det påpeger bare stadig at RH 7.3 ikke har glibc 3.2 :(

Version information:
./rar:
libstdc++.so.5 (GLIBCPP_3.2) => not found

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 31-03-04 11:24

Morten Trab wrote:
> Går ud fra at dette har noget at gøre med det, ikke at det gjorde mig meget
> klogere, det påpeger bare stadig at RH 7.3 ikke har glibc 3.2 :(

Kunne du ikke opgradere til en nyere redhat?

At få glibc 3.2 til at køre på en rh73 maskine bliver
nok en udfordring af de store.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08