Regler og "pas" til hunde.
Fra : Ann Nielsen

Dato : 29-03-04 20:58

Hej.

Hvor kan jeg læse om "pas" eller vaccinationer, hvis jeg vil have min lille
hund med til Tyskland?

Med venlig hilsen

Ann

Fra : Slumfret

Dato : 29-03-04 22:20

*klip*
> Hvor kan jeg læse om "pas" eller vaccinationer, hvis jeg vil have min lille
> hund med til Tyskland?
*klip*

Kan du mon bruge de her til noget?

http://www.hunde-info.dk/tyskland.shtml

http://www.foedevaredirektoratet.dk/Dyr/Ind_og_udfoersel_af_dyr/Hunde/forside.htm

-ellers prøv at spørge din dyrlæge, han/hun ved det med sikkerhed.

Slumfret & Hund

Fra : Slumfret

Dato : 30-03-04 13:11

> *klip*
> -ellers prøv at spørge din dyrlæge, han/hun ved det med sikkerhed.
> *klip*

Jeg har lige talt med min dyrlæge, da vi skal samme vej lige om lidt

Hunden skal være rabies vaccineret - vaccinationen skal være min. en
mdr. gammel og max. et år.

Vi skal kun på besøg dernede - jeg ved ikke om der gælder andre regler
for længerevarende ophold.

Slumfret og Hund

Fra : Rikke Andersen

Dato : 30-03-04 12:29

Den skal kun have rabies vaccine

Rikke

Fra : Louise

Dato : 30-03-04 19:26

Er der ikke noget med nye regler nu her hvor alle hunde, der tages med
over grænsen SKAL være chipmærket (øretat er ikke nok) og have en form
for pas? Gælder det alle hunde eller kun dem født efter en vis dato?

Tidligere har det været sådan at man kun skulle have en
rabiesvaccination på sin hund for at rejse til Tyskland og jeg tror
det stadig er sådan men mener som sagt at reglerne bliver lavet om "nu
her" på et tidspunkt?

Fra : Erik

Dato : 30-03-04 23:21

On 30 Mar 2004 10:25:59 -0800, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:

> [...]
>rabiesvaccination på sin hund for at rejse til Tyskland og jeg tror
>det stadig er sådan men mener som sagt at reglerne bliver lavet om "nu

Hundepasset er fortsat under udarbejdelse og vil først gælde fra 3.
juli 2004. Indtil da gælder de gamle regler om at hunden skal have
fået en rabiesvaccination mindst 30 dage før afrejsen (og højt et år
inden).

At hunde skal være chipmærkede tror jeg ikke kommer til at gælde. Det
har jeg aldrig hørt om.

mvh
Erik

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : FirstName Lastname

Dato : 30-03-04 13:10

On Mon, 29 Mar 2004 21:58:25 +0200, Ann Nielsen wrote:

> Hej.
>
> Hvor kan jeg læse om "pas" eller vaccinationer, hvis jeg vil have min lille
> hund med til Tyskland?
Fra Juli kommer der nye regler. Men reglerne er ikke færdige endnu.

Fra : Karina og Christian

Dato : 30-03-04 13:35

"FirstName Lastname" <name@company.com> wrote in message
[klip]
> Fra Juli kommer der nye regler. Men reglerne er ikke færdige endnu.

Det er de muligvis ikke for Tysklands vedkommende, men for os, der skal have
en hund med gennem Sverige, kan det sagtens lade sig gøre at læse om de
regler allerede nu.

Karina

Fra : FirstName Lastname

Dato : 30-03-04 16:27

On Tue, 30 Mar 2004 14:35:01 +0200, Karina og Christian wrote:

> [...]
> en hund med gennem Sverige, kan det sagtens lade sig gøre at læse om de
Hvor? Alle de steder jeg har læst står der at selve hundepasset stadig
er under udarbejdelse.

F.eks.
http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_jan_2004/Nye_regler_hund_Sverige_jan_20/nye_regler_hund_sverige_jan_20.html

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-03-04 19:31

On Mon, 29 Mar 2004 21:58:25 +0200, "Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Hvor kan jeg læse om "pas" eller vaccinationer, hvis jeg vil have min lille
> [...]

det kommer også an på hvilken race det er, der er flere især bullracer
men også andre der er ekstremt strenge krav til at bringe igennem
tyskland, Tyskerne kører stadig hetz imod visse hunderacer, de kan jo
åbenbart ikke slippe nazismen helt dernede

du kan læse om det her

http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.