Start og stop knap?
Fra : Batman

Dato : 27-04-01 16:03

Jeg vil gerne lave en animation i Flash med nogle billeder, som så sættes
ind i de respektive frames. Dette er heller ikke noget problem, men jeg vil
gerne have en start og stop knap, som stopper animationen og sætter den i
gang igen (fra det sted den stoppede) når man klikker på start igen.

Hvordan gør jeg lige det?

Batman

Fra : Fredericia.CityIndek~

Dato : 27-04-01 19:59

Prøv at lave et MC hvori du aflæser hvilken frame du befinder dig i;
onClipEvent (enterFrame) {
_root.aktivFrame = getProperty ( _root, _currentframe );
}

Din stop action kan vel laves i stil med
_root.stop

Din start knap skal så aflæse hvilken frame du stopppede i. Det kunne f.eks.
gøres sådan:

on (release) {
with (_root) {
gotoAndPlay (_root.AktivFrame);
play ();
}
}

Jeg har ikke afprøvet det endnu...bare en idé til inspiration

Mvh.
M!chae( )enzen
Http://diktator.dk